dodano: 2011-08-31 10:35 | aktualizacja:
2011-08-31 17:46
autor: Anita Dąbek |
źródło: CP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec czerwca br. z
Pakietu Mini korzystało
766.677 abonentów, czyli więcej o 22.506 abonentów w stosunku do wyniku z końca marca br.
Wskaźnik odpływu abonentów (churn) Cyfrowego Polsatu na koniec czerwca br. wyniósł
9,1 proc., co oznacza wzrost o 0,5 p.p.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł
36,3 zł, czyli mniej o 0,5 zł w porównaniu ze stanem z końca marca br.
Najważniejsze wydarzenia II kw. 2011 r. w porównaniu z II kw. 2010 r.:
-
Liczba abonentów DTH wzrosła o 209 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
-
Pozyskania brutto wyniosły 250 tys.;
-
Przychody wzrosły o 67% do 629 mln zł;
-
EBITDA wzrosła o 100% do 218 mln zł;
-
Marża EBITDA wyniosła 34,6%;
-
Zysk netto wyniósł 69 mln zł;
-
Wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,1% do 43,2 zł, a pakietu Mini o 6,4% do 11,6 zł;
-
Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,1% za 12 ostatnich miesięcy;
-
Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 89 tys. do 130 tys., spośród których 98% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
-
Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 43 tys.;
-
Oglądalność kanałów Grupy Telewizji Polsat wyniosła 21,2% (w tym oglądalność kanału głównego 17,0%, a kanałów tematycznych 4,2%);
-
Udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,0%.
-
W II kwartale tego roku nasze raporty po raz pierwszy uwzględniają wyniki finansowe Telewizji Polsat. Dzięki temu struktura naszych przychodów poszerzyła się o wpływy z reklam i sponsoringu, przychody od operatorów kablowych i satelitarnych oraz z tytułu sprzedaży licencji, sublicencji i praw programowych. Silna marża EBITDA Grupy już oddaje częściowe efekty zrealizowanych synergii - mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
-
Chciałbym podkreślić, że osiągnięcie prezentowanych wyników nie byłoby możliwe, gdyby nie dynamicznie rozwijająca się „stara” Grupa Cyfrowego Polsatu. W wyniku organicznego wzrostu biznesu wzrosły jej przychody, a efektywna polityka zarządzania kosztami przyczyniła się do szybszego wzrostu EBITDA niż przychodów - dodaje Libicki.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.