reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat: baza większa o 209.211 abonentów

dodano: 2011-08-31 10:35 | aktualizacja: 2011-08-31 17:46
autor: Anita Dąbek | źródło: CP

Cyfrowy Polsat Logo Telewizja Telefon Internet Na dzień 30 czerwca 2011 r. baza klientów platformy Cyfrowy Polsat liczyła 3.472.757 abonentów DTH, 42.522 użytkowników szerokopasmowego Internetu oraz 129.736 użytkowników usług telefonii komórkowej. Na koniec marca br. Cyfrowy Polsat miał 3.469.696 abonentów DTH. Zatem w drugim kwartale br. baza klientów platformy zwiększyła się o 3.061 abonentów DTH. Na koniec czerwca br. z Pakietu Familijnego korzystało 2.706.080 abonentów (spadek o 19.445 abonentów w ciągu 3 miesięcy).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec czerwca br. z Pakietu Mini korzystało 766.677 abonentów, czyli więcej o 22.506 abonentów w stosunku do wyniku z końca marca br.

Wskaźnik odpływu abonentów (churn) Cyfrowego Polsatu na koniec czerwca br. wyniósł 9,1 proc., co oznacza wzrost o 0,5 p.p. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł 36,3 zł, czyli mniej o 0,5 zł w porównaniu ze stanem z końca marca br.

Najważniejsze wydarzenia II kw. 2011 r. w porównaniu z II kw. 2010 r.:
  • Liczba abonentów DTH wzrosła o 209 tys. rok do roku do 3,47 miliona;
  • Pozyskania brutto wyniosły 250 tys.;
  • Przychody wzrosły o 67% do 629 mln zł;
  • EBITDA wzrosła o 100% do 218 mln zł;
  • Marża  EBITDA wyniosła 34,6%;
  • Zysk netto wyniósł 69 mln zł;
  • Wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 3,1% do 43,2 zł, a pakietu Mini o 6,4% do 11,6 zł;
  • Stabilny i niski wskaźnik churn wynoszący 9,1% za 12 ostatnich miesięcy;
  • Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 89 tys. do 130 tys., spośród których 98%  stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
  • Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 43 tys.;
  • Oglądalność kanałów Grupy Telewizji Polsat wyniosła 21,2% (w tym oglądalność kanału głównego 17,0%, a kanałów tematycznych 4,2%);
  • Udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 23,0%.

- W II kwartale tego roku nasze raporty po raz pierwszy uwzględniają wyniki finansowe Telewizji Polsat. Dzięki temu struktura naszych przychodów poszerzyła się o wpływy z reklam i sponsoringu, przychody od operatorów kablowych i satelitarnych oraz z tytułu sprzedaży licencji, sublicencji i  praw programowych. Silna marża EBITDA Grupy już oddaje częściowe efekty zrealizowanych synergii - mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

- Chciałbym podkreślić, że osiągnięcie prezentowanych wyników nie byłoby możliwe, gdyby nie dynamicznie rozwijająca się „stara” Grupa Cyfrowego Polsatu. W wyniku organicznego wzrostu biznesu wzrosły jej  przychody, a efektywna polityka zarządzania kosztami przyczyniła się do szybszego wzrostu EBITDA niż przychodów - dodaje Libicki. 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

669 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

385 zł Więcej...