W telewizji pokazywany jest drugi spot promujący cyfryzację w Polsce. Jego bohaterem jest Pan Słodowy, który jest znany z popularnego w latach 60. i 70. XX wieku polskiego programu telewizyjnego dla młodzieży „Zrób to sam”. W rolę Słodowego wcielił się Wojciech Kalarus - aktor i parodysta. Strategię i kreację do wspólnego projektu Ministerstwa Infrastruktury i pięciu największych nadawców telewizyjnych opracowała Fabryka Komunikacji Społecznej.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Celem całej kampanii jest przygotowanie społeczeństwa na nadchodzące zmiany w technologii odbioru sygnału telewizyjnego. Stopniowe wdrażanie technologii cyfrowej rozpoczęło się już w 2010 roku. Sygnał analogowy ma być całkowicie zastąpiony przez cyfrowy (co oznacza wyłączenie nadajników analogowych) nie później niż 31 lipca 2013 r. Zgodnie z ustawą, nadawcy emitują spoty promujące naziemną telewizję cyfrową dwa razy dziennie między godziną 6.00 a 23.00.
Pan Słodowy wpisuje się w humorystyczną konwencję całej kampanii, odwołującej się do klasycznych i kultowych programów telewizyjnych z lat od 60-tych do 80-tych. Tytułowego bohatera gra Wojciech Kalarus – aktor i parodysta, a za reżyserię odpowiada Michał Gazda.
- Pan Słodowy to jeden z moich ulubionych spotów z całej serii. Wzbudza sympatię i sentyment do młodzieńczych czasów majsterkowania. O procesie Cyfryzacji moglibyśmy mówić na tysiące sposobów, moim zdaniem wybraliśmy jednak optymalny – wskazujemy głównie o korzyści wynikające z nowej technologii i przy okazji zapewniamy widzom 30 sekund rozrywki - podsumowuje Ireneusz Stankiewicz, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Łącznie przygotowano 9 spotów telewizyjnych, na produkcję których środki przeznaczyło Ministerstwo Infrastruktury oraz TVP, Polsat, TV 4, TVN i TV Puls. W pierwszej kolejności emitowany był spot „W starym Kinie”.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.