dodano: 2011-12-14 11:35 | aktualizacja:
2011-12-14 11:37
autor: Anita Dąbek |
źródło: NVIDIA
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
LLVM to popularna, otwarta infrastruktura kompilatora, która cechuje się modułową konstrukcją, co ułatwia dodawanie obsługi nowych języków programowania i architektur procesora. Kompilator ten jest stosowany w szeregu zadań programistycznych wielu czołowych firm, takich jak
Adobe, Cray, Electronic Arts i innych.
Nowy kompilator
CUDA oparty na
LLVM, wzbogacony o wsparcie architektury równoległych procesorów graficznych firmy
NVIDIA, jest dołączony do najnowszej wersji zestawu narzędziowego
CUDA Toolkit (v4.1.), który jest już publicznie dostępny.
-
Otwarcie platformy CUDA stanowi znaczący krok - twierdzi Sudhakar Yalamanchili, profesor Instytutu Technologii Georgia i lider projektu Ocelot, który dostosowuje oprogramowanie napisane w języku CUDA C na odmienne architektury procesorów. -
Przyszłość obliczeń komputerowych jest heterogeniczna, a model programowania architektury CUDA daje nam ogromną możliwość zmaksymalizowania wydajności na wielu różnych rodzajach procesorów, w tym na procesorach graficznych AMD i procesorach centralnych Intel opartych na architekturze x86.
Umożliwienie stosowania alternatywnych podejść do programowania systemów równoległych pod kątem rozwiązywania konkretnych problemów i przyszłych modeli oprogramowania skróci drogę do obliczeń eksaskalowych. Publikując kod źródłowy kompilatora CUDA i format odwzorowania wewnętrznego (IR), firma NVIDIA zapewnia badaczom większą elastyczność, gdyż umożliwia skonwertowanie modelu programowania CUDA na inne architektury, tym samym przyśpieszając rozwój następnej generacji platform obliczeniowych o wyższej wydajności.
Dostawcy narzędzi programowych mogą również uzyskać dostęp do kodu źródłowego kompilatora, aby móc w ten sposób tworzyć niestandardowe rozwiązania.
-
Dzięki tej inicjatywie, firma PGI będzie w stanie stworzyć natywne kompilatory CUDA Fortran i OpenACC, które wykorzystają tę samą technologię optymalizacji dla urządzeń, którą zastosowano w kompilatorach NVIDIA CUDA C/C++ - twierdzi Doug Miles, dyrektor The Portland Group. -
Otrzymamy możliwość przeprowadzenia spójnego debugowania i profilowania za pomocą istniejących narzędzi, dzięki czemu PGI będzie mogła skoncentrować się na optymalizacjach wyższego poziomu i funkcjach obsługi języka.
Wczesny dostęp do kodu źródłowego kompilatora CUDA mogą otrzymać zakwalifikowani badacze akademiccy oraz deweloperzy narzędzi programowych, którzy zarejestrują się na stronie:
http://developer.nvidia.com/cuda-source.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.