reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

3.551.671 abonentów Cyfrowego Polsatu

dodano: 2012-03-12 10:42 | aktualizacja: 2012-03-12 11:11
autor: Janusz Sulisz | źródło: CP

Cyfrowy Polsat Logo Telewizja Telefon Internet Na koniec 2011 roku platforma satelitarna Cyfrowy Polsat miała 3.551.671 abonentów, czyli o 115.440 więcej niż na koniec 2010 roku (3.436.231) i o 45.594 więcej niż na koniec trzeciego kwartału 2011 roku (3.506.077). Na koniec 2011 roku odnotowano 2.785.016 abonentów Pakietu Familijnego (więcej o 42.825 w skali kwartału i o 64.862 w skali roku) i 766.655 Pakietu Mini (więcej o 2.769 w skali kwartału i o 50.578 w skali roku).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2011 roku wskaźnik odpływu abonentów (churn) wyniósł 9,8 proc. - o 0,5 p.p. mniej niż na koniec 2010 roku i o 0,4 p.p. więcej niż na koniec trzeciego kwartału 2011 roku.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł 38,3 zł - o 0,5 zł więcej niż na koniec trzeciego kwartału 2011 roku i o 2,3 zł więcej niż na koniec 2010 roku.

Dominiki Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowy Polsat S.A.:

Zeszły rok obfitował w wydarzenia i projekty będące kolejnymi ważnymi krokami w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju naszej Grupy, mającej na celu jej umocnienie na pozycji lidera rynków płatnej telewizji i nadawców telewizyjnych oraz regularny rozwój naszych kompetencji w obszarze telekomunikacji.

Potwierdzeniem sukcesywnego rozwoju naszej działalności jest wzrost zarówno wyników operacyjnych, jak i finansowych Grupy. Liczba abonentów usług płatnej telewizji wzrosła do 3,55 milionów, co stanowi ponad 30% udział w rynku, natomiast liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu i telefonii komórkowej wyniosła odpowiednio – 73 i 143 tysiące. W drugim segmencie naszej działalności byliśmy najszybciej rozwijającym się nadawcą. Nasz główny kanał – POLSAT – był liderem oglądalności posiadającym 16,45% rynku, natomiast udziały nadawanych przez nas kanałów tematycznych wyniosły łącznie 4,35%. Szacujemy, że w 2011 roku zdobyliśmy 22,6% udziałów w polskim rynku reklamy telewizyjnej wartym około 3,9 mld złotych. Warto podkreślić, że dzięki dobrze skomponowanej ramówce oraz rozszerzeniu dystrybucji kanałów tematycznych, nasze przychody z reklamy rosły szybciej niż rynek. Nasze zadowolenie budzą także bardzo dobre wyniki finansowe Grupy.
Całkowite skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług, produktów, towarów i materiałów w 2011 roku wzrosły o 60% do 2,37 mld zł, a zysk netto wyniósł 160 mln zł.
W naszej pamięci na pewno na długo zapadnie data zakończenia transakcji zakupu za 3,75 mld zł 100% akcji Telewizji Polsat S.A. Dzięki niej Grupa Cyfrowy Polsat stała się niekwestionowanym liderem rynku. Utworzenie z Telewizją Polsat największej grupy medialnej w Polsce to także skuteczna droga do czerpania wymiernych korzyści z synergii technologicznych, marketingowych, produktowych i administracyjnych. Działalności obu firm w naturalny sposób się uzupełniają, dzięki czemu nie tylko zyskaliśmy istotne przewagi konkurencyjne, ale także staliśmy się silniejszym podmiotem o zdywersyfikowanej sprzedaży w zakresie przychodów z abonamentu, a także reklamy telewizyjnej. W dbałości o sukcesywny wzrost satysfakcji naszych abonentów, regularnie wzbogacaliśmy ofertę usług płatnej telewizji o nowe kanały i produkty. Obserwując rosnące zainteresowanie VOD – Domową Wypożyczalnią Filmową, w kwietniu 2011 r. uruchomiliśmy jako pierwszy operator telewizji satelitarnej w Polsce usługę catch-up tv, która zapewnia abonentom bezpłatny dostęp w Internecie do wybranych pozycji programowych z kanałów posiadanych w pakietach telewizyjnych. Z początkiem bieżącego roku we współpracy ze spółką Redefine wprowadziliśmy z kolei usługi VOD na komputer. Kolejnym powodem do dumy jest fakt, że w sierpniu zeszłego roku jako pierwszy operator w Polsce uruchomiliśmy najszybszy i najnowocześniejszy na świecie Internet mobilny w technologii LTE o prędkości do 100 Mb/s. Mocno wierzymy, że w dłuższej perspektywie, wraz z rozwojem infrastruktury radiowej oraz urządzeń przenośnych przystosowanych do jego odbioru, Internet LTE zrewolucjonizuje nie tylko rynek usług dostępu do Internetu, ale także dystrybucji treści programowych. W 2011 roku nasza fabryka Cyfrowy Polsat Technology obchodziła jubileusz wyprodukowania trzymilionowego egzemplarza dekodera. Linię produkcyjną opuściło dotychczas sześć modeli odbiorników, z czego dwa umożliwiające oglądanie telewizji w wysokiej rozdzielczości, oraz dysk twardy USB o pojemności 320 GB. Najnowszym produktem tej największej w Polsce fabryki dekoderów cyfrowych jest tuner do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, który w najbliższym czasie trafi do sprzedaży.
Z myślą o dalszej realizacji strategii, mającej na celu możliwie szeroką dystrybucję treści programowych przy wykorzystaniu wszystkich nowoczesnych technologii i urządzeń, kupiliśmy spółkę INFO-TV-FM, aby w oparciu o posiadane przez nią częstotliwości uruchomić usługi telewizji mobilnej w technologii DVB-T. Wpisują się one zarówno w nasze plany biznesowe, trendy rozwoju rynku, jak i oczekiwania konsumentów. Naszym długoterminowym celem jest stabilny rozwój naszej Grupy, utrzymanie pozycji lidera na rynku płatnej telewizji, oferowanie z sukcesem usług telekomunikacyjnych, wzrost oglądalności kanałów Telewizji Polsat, a w konsekwencji budowanie naszej pozycji na rynku reklamy telewizyjnej. Planujemy rozwijać nowoczesne kanały dystrybucji treści, jak wspomniana już telewizja mobilna i usługi świadczone online. Oczekujemy, że w dłuższej perspektywie przyczynią się one do wzrostu liczby użytkowników naszych usług, średniego przychodu z jednego abonenta oraz lojalności klientów. Natomiast osiągnięcie tych założeń w połączeniu z efektywnym gospodarowaniem finansami na pewno wpłynie pozytywnie na budowanie wartości firmy dla naszych Akcjonariuszy.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

249 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...