Najważniejsze informacje z ogłoszonych wyników Grupy TVN:
- Porównywalne skonsolidowane przychody wzrosły o 5% rok do roku w efekcie dalszej poprawy osiągnięć platformy n w I kwartale,
- Stabilne raportowane przychody odzwierciedlają stan rynku reklamy w I kwartale,
- Porównywalna EBITDA spadła o 15% rok do roku osiągając marżę 16% w I kwartale jako wynik inwestycji w treści programowe dla platformy n i konsolidacji ujemnej EBITDA kanału TTV w ramach segmentu TV,
- Raportowana EBITDA spadła o 9% w I kwartale osiągając marżę na poziomie 26% ,
- Zysk netto wyniósł 181 mln zł, przy silnym wpływie niezrealizowanych różnic kursowych na wycenie obligacji Senior Notes,
- Wskaźnik długu netto do EBITDA został utrzymany na poziomie 4,1x.
Kluczowe osiągnięcia operacyjne w I kwartale:
- Kanały TVN poprawiły łączną całodzienną oglądalność w grupie docelowej 16-49 lat i zwiększyły wartościowy udział w rynku,
- Baza abonentów platformy 'n' osiągnęła 966 tysięcy przy 37 tysiącach wzrostu netto w I kwartale – o 47% wyższym niż 25 tysięcy osiągnięte rok wcześniej i najwyższym wśród platform satelitarnych,
- Głównymi czynnikami wzrostu były: rosnące wykorzystanie współpracy z Orange Polska i dalsza poprawa zarządzania retencją klientów,
- Onet zwiększył swoją bazę unikalnych użytkowników o około 10% rok do roku, liczbę użytkowników wideo o 23% oraz ponad dwukrotnie bazę klientów usług mobilnych w I kwartale,
- Połączenie platformy n i CYFRA+ nadal analizowane przez regulatora,
- Ostateczne zamknięcie transakcji spodziewane jest pod koniec trzeciego kwartału 2012 roku,
- Zgodnie z informacją opublikowaną 13 kwietnia, TVN jest w trakcie negocjacji z Ringier Axel Springer na temat potencjalnego strategicznego partnerstwa dotyczącego Onet.
Grupa TVN – Silna platforma n i słabszy rynek reklamowy
Porównywalne przychody Grupy TVN w pierwszym kwartale wzrosły o 28 mln rok do roku, w tempie 5%.
Wzrost ten można przypisać głównie:
- Poprawie przychodów platformy 'n' o 28 mln zł, wynikające z dalszego silnego wzrostu bazy abonentów o 16% rok do roku oraz wyższego ARPU;
- Przychodom reklamowym Online niższym o 1 mln zł w wyniku spowolnienia wzrostu rynku reklamy internetowej typu display na początku roku i restrukturyzacji oferty Onet VOD;
- Obniżeniu przychodów segmentu TV o 2 mln zł w efekcie wyższych przychodów reklamowych oraz opłat za kanały tematyczne, których wzrost został jednak z nadwyżką zrekompensowany przez niższe przychody ze sponsoringu i z audiotele ze względu na ustawowe ograniczenia tego ostatniego typu działalności.
Raportowane przychody Grupy (z wyłączeniem platformy 'n') wzrosły o 2 miliony zł rok do roku w pierwszym kwartale, co odzwierciedla głównie wpływ działania segmentów TV i Online na słabszym rynku reklamowym. Porównywalna EBITDA zmniejszyła się o 17 milionów zł rok do roku w pierwszym kwartale, czyli o 15%. Spadek ten jest spowodowany głównie dalszymi inwestycjami w poszerzenie treści programowych typu premium platformy 'n', co z nadwyżką zniwelowało wzrost przychodów, jak również rozpoczęciem konsolidacji negatywnej EBITDA kanału TTV, którego nadawanie rozpoczęto w styczniu 2011 r. Raportowana EBITDA obniżyła się o 10 milionów zł rok do roku w pierwszym kwartale, czyli o 9 %. Niższa rentowność w tym przypadku ponownie odzwierciedla głównie wpływy konsolidacji kanału TTV w warunkach osłabienia na rynku reklamowym.
Zysk netto przypadający właścicielom TVN S.A. wyniósł w pierwszym kwartale 181 mln zł, przy wysokim wpływie wyniku finansowego netto na poziomie 133 mln zł w efekcie znaczących niezrealizowanych zysków z różnic kursowych przy wycenie długu. Zadłużenie netto wyniosło 2,65 mld zł na koniec pierwszego kwartału, przy stosunku długu netto do EBITDA utrzymanego na poziomie w 4.1x. Grupa TVN utrzymuje wysoką płynność na poziomie 663 mln zł w gotówce i płynnych aktywach.
Segment TV – Przychody i rentowność pod wpływem inwestycji w treści programowe w słabym otoczeniu rynkowym
Przychody segmentu TV spadły w pierwszym kwartale o 2 mln zł rok do roku, głównie w efekcie zrekompensowania wzrostu przychodów z reklamy i opłat za kanały tematyczne przez niższe przychody ze sponsoringu oraz z audiotele w wyniku wprowadzenia ustawowego ograniczenie tego ostatniego typu działalności w drugim kwartale 2011 roku. Przychody reklamowe wzrosły o 2 miliony zł, bardzo umiarkowana zmiana wynikająca ze względnie stabilnego rynku reklamy telewizyjnej.
Według szacunków Starlink, rynek ten w pierwszym kwartale skurczył się nieznacznie o 2,3%1. Opłaty za kanały tematyczne wzrosły o 6 milionów zł lub 13% rok do roku w pierwszym kwartale, w wyniku 15% wzrostu średniej bazy abonentów (z czego połowę można przypisać zwiększeniu zasięgu TVN CNBC), dodatkowo wzmocnionego przez osłabienie Polskiego złotego o 5% w stosunku do Euro, waluty w której denominowane są ceny kanałów.
Przychody z audiotele spadły o 7 milionów zł w pierwszym kwartale z powodu prawnych ograniczeń, które czynią ten format mniej atrakcyjnym dla widzów i dla TVN. EBITDA w pierwszym kwartale obniżyła się o 8 mln zł lub 7% rok do roku, osiągając 106 milionów zł z marżą bliską 30%. Spadek ten odzwierciedla głównie wpływ poszerzenia oferty kanałów TVN, a w szczególności konsolidację po raz pierwszy wyników kanału TTV, którego nadawanie rozpoczęto w styczniu 2012 roku i nie osiąga on jeszcze dodatniego wyniku EBITDA. Wyłączając wpływ kanału TTV, EBITDA segmentu TV wyniosłaby 113 mln zł, czyli tylko 1 mln zł mniej niż w pierwszym kwartale 2011 roku, z marżą utrzymaną na poziomie bliskim 32%.
Segment Online – Spowolnienie wzrostu rynku reklamy internetowej typu display wpływa na wyniki Onet
Przychody segmentu Online zmniejszyły się w pierwszym kwartale o 1,5 mln zł rok do roku, czyli o 3%. Spadek ten odzwierciedla głównie niższe wpływy reklamowe z serwisu VOD z powodu przebudowy oferty video Onet po ograniczeniu treści programowych produkcji TVN, które zostały przeniesione do serwisu TVN Player pod koniec sierpnia 2011 r. Przychody z tego tytułu w pierwszym kwartale 2011 r. wyniosły 1,6 mln zł. Onet rozwija jednak szerszą ofertę video, która jest obecnie wprowadzana na rynek. Pozostałe przychody były stabilne w efekcie spowolnienia rynku reklamy internetowej, odzwierciedlającego niepewność co do sytuacji makroekonomicznej oraz działania marketingowe skoncentrowane na mistrzostwach UEFA EURO 2012, które odbędą się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.
Starlink szacuje, że rynek reklamy internetowej typu display wzrósł w pierwszym kwartale tylko o 7%. Raportowana EBITDA zmniejszyła się w pierwszym kwartale o kwotę 1,4 mln zł rok do roku, lub o 7%, głównie przez ograniczenie przychodów z treści video TVN i tymczasowego zachwiania równowagi w transakcjach barterowych. Marża EBITDA osiągnęła poziom 32%. Gotówka EBITDA wzrosła o blisko 1 mln zł do poziomu 19 mln zł, przy wzroście marży do 35,4% z 33,5% w oparciu o wyższą efektywność zarządzania kosztami gotówkowymi.
Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2
Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...
239 zł Więcej...Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB
Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...
399 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)
Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...
119 zł Więcej...