dodano: 2012-05-15 11:34 | aktualizacja:
2012-05-15 12:38
autor: Anita Dąbek |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badanie obejmowało również gospodarstwa domowe korzystające z
telewizji internetowej. W 2011 roku odnotowano spadek do
0,15 mln - z 0,22 mln w 2010 roku. Wcześniej była to tendencja wzrostowa (2007 - 0,01 mln, 2008 - 0,08 mln, 2009 - 0,14 mln).
W 2011 roku liczba gospodarstw domowych korzystających z telewizji satelitarnej
wzrosła o 470 tys., a liczba gospodarstw domowych z telewizją naziemną
zmalała o 3,69 mln.
–
Cyfrowa telewizja naziemna będzie tylko takim minimum programowym, więc bez uzupełnienia telewizją satelitarną czy kablową na pewno nie zaspokoi potrzeb telewidzów – ocenia
Janusz Sulisz, ekspert z magazynu SAT Kurier.
Paradoksalnie, w dobie cyfryzacji telewizji naziemnej, coraz więcej gospodarstw domowych decyduje się na telewizję satelitarną. –
Nie ma pewności, że po wyłączeniu nadawania analogowego na telewizyjnej mapie Polski nie pojawią się białe plamy. I właśnie na prowincji jest coraz więcej klientów dla telewizji satelitarnej – przyznaje
Marcin Ornass-Kubacki, prezes zarządu ASTRA na teren Europy Środkowo-Wschodniej. Podobny trend widać w danych dla całej Europy. W 2007 roku dostęp do telewizji satelitarnej miało 68 proc. mieszkańców Europy, a do telewizji kablowych – 71 proc. Obecnie w tym pierwszym przypadku jest to 84 proc., a w drugim – 69 proc. –
Obecnie polski rynek satelitarny rośnie najszybciej w Europie, obok Wielkiej Brytanii, Niemiec i Ukrainy. W ciągu czterech lat liczba gospodarstw domowych oglądających telewizję z satelity wzrosła z 2,9 mln do 5,67 mln, czyli niemal dwukrotnie – podkreśla Ornass-Kubacki.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.