dodano: 2012-08-22 17:05 | aktualizacja:
2012-08-22 17:46
autor: Anita Dąbek |
źródło: The Diffusion Group
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Telewizory typu Smart wydają się być kategorią produktów najlepiej dostosowaną dla rozrywki domowej opartej na usługach internetowych - stwierdza Colin Dixon, autor badania. -
Kto potrzebuje internetowych urządzeń takich jak Roku lub Apple TV, jeśli funkcja jest wbudowana bezpośrednio w TV?
Jednak pozory mogą mylić. Choć telewizory typu Smart upowszechnią się w ciągu najbliższych 5-10 lat, to pojawią się nowe aplikacje i usługi, które nie będą mogły być obsługiwane przez takie telewizory. W rzeczywistości, to już się dzieje, ku przerażeniu nabywców telewizorów typu Smart. Może to odsunąć konsumentów od korzystania ze Smart TV i skierować ich do tańszych urządzeń, takich jak konsole do gier, odtwarzacze Blu-ray i dekodery z obsługą aplikacji internetowych, ale niekoniecznie.
-
Konsumenci szukający najnowszych funkcji OTT raczej nie będą decydować się na zastąpienie swoich wartych 2000 dolarów telewizorów - platformy z cyklem życia 8-10 lat - bardziej prawdopodobne, że wydadzą 100 dolarów na nowe urządzenia peryferyjne z cyklem życia 2-3 lata i dołączą je do swojego systemu TV.
Dixon zwraca również uwagę na dramatyczne skutki zróżnicowania urządzeń i usług w branży Smart TV. Reklamodawcy muszą podejmować decyzje, które platformy wspierać. Zdaniem Dixona, sama ta kwestia będzie kosztować producentów sprzętu TV
ponad 1 mld dolarów (niezrealizowane kampanie reklamowe). W połączeniu z lukami w cyklu aktualizacji produktów i szybkością, z jaką konkurencyjne platformy rozwijają swoje Smart TV, producenci telewizorów będą musieli stanąć w obliczu poważnych wyzwań, nawet w momencie, kiedy sprzedaż będzie dynamicznie rosnąć.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.