reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyzwania dla branży Smart TV

dodano: 2012-08-22 17:05 | aktualizacja: 2012-08-22 17:46
autor: Anita Dąbek | źródło: The Diffusion Group

Nowy raport The Diffusion Group (TDG) prognozuje, że pomimo zwiększenia globalnego popytu na urządzenia Smart TV, producenci telewizorów tego typu będą mieli problemy z generowaniem nowych przychodów z tego tytułu. „Smart TVs 2012-2017: Connections, Use, and Portal Revenue” analizuje globalne upowszechnianie się Smart TV w latach 2012-2017 oraz bada ściśle powiązane modele dochodów, na których opierają się producenci Smart TV.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Telewizory typu Smart wydają się być kategorią produktów najlepiej dostosowaną dla rozrywki domowej opartej na usługach internetowych - stwierdza Colin Dixon, autor badania. - Kto potrzebuje internetowych urządzeń takich jak Roku lub Apple TV, jeśli funkcja jest wbudowana bezpośrednio w TV?

Jednak pozory mogą mylić. Choć telewizory typu Smart upowszechnią się w ciągu najbliższych 5-10 lat, to pojawią się nowe aplikacje i usługi, które nie będą mogły być obsługiwane przez takie telewizory. W rzeczywistości, to już się dzieje, ku przerażeniu nabywców telewizorów typu Smart. Może to odsunąć konsumentów od korzystania ze Smart TV i skierować ich do tańszych urządzeń, takich jak konsole do gier, odtwarzacze Blu-ray i dekodery z obsługą aplikacji internetowych, ale niekoniecznie.

- Konsumenci szukający najnowszych funkcji OTT raczej nie będą decydować się na zastąpienie swoich wartych 2000 dolarów telewizorów - platformy z cyklem życia 8-10 lat - bardziej prawdopodobne, że wydadzą 100 dolarów na nowe urządzenia peryferyjne z cyklem życia 2-3 lata i dołączą je do swojego systemu TV.

Dixon zwraca również uwagę na dramatyczne skutki zróżnicowania urządzeń i usług w branży Smart TV. Reklamodawcy muszą podejmować decyzje, które platformy wspierać. Zdaniem Dixona, sama ta kwestia będzie kosztować producentów sprzętu TV ponad 1 mld dolarów (niezrealizowane kampanie reklamowe). W połączeniu z lukami w cyklu aktualizacji produktów i szybkością, z jaką konkurencyjne platformy rozwijają swoje Smart TV, producenci telewizorów będą musieli stanąć w obliczu poważnych wyzwań, nawet w momencie, kiedy sprzedaż będzie dynamicznie rosnąć.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...