dodano: 2012-10-19 10:12 | aktualizacja:
2012-10-19 13:32
autor: Anita Dąbek |
źródło: Ofcom
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W okresie 12 miesięcy do końca czerwca 2012 roku, prawie trzy na dziesięć (29,5%) wszystkich godzin słuchania radia to godziny słuchania cyfrowego radia. Stanowi to wzrost o 10 p.p. w tym samym okresie 2009 roku i o 3,6 p.p. z roku na rok. W drugim kwartale 2012 roku 31,5 proc. wszystkich godzin słuchania to godziny słuchania cyfrowego radia.
Cyfrowe odbiorniki DAB były najczęściej stosowaną metodą słuchania cyfrowego radia (64,9 proc. wszystkich cyfrowych godzin słuchania w okresie 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2012 roku). Inne metody to słuchanie przez telewizor (15,6 proc.) i słuchanie online (13,3 proc.).
Sześć stacji, które są dostępne tylko za pośrednictwem platform cyfrowych, miało średnio co najmniej 1 mln słuchaczy tygodniowo w drugim kwartale 2012 roku.
BBC Radio 4 Extra miało największą liczbę słuchaczy -
1,6 milionów, następne było
BBC 6 Music z
1,4 mln słuchaczy.
Trzy na dziesięć (29,1 proc.) wszystkich sprzedanych w okresie 12 miesięcy do czerwca 2012 roku odbiorników radiowych zawierało tuner DAB. Łącznie 6,7 mln odbiorników radiowych zostało sprzedanych w tym okresie, co stanowi spadek o 18,3 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku.
Sprzedaż odbiorników DAB utrzymywała się na stałym poziomie, natomiast wielkość sprzedaży odbiorników analogowych spadła o 1,5 mln sztuk rok do roku.
Ponad cztery na dziesięć osób (41,7 proc.) stwierdziło, że posiada cyfrowe radio DAB w domu, co oznacza wzrost o 2,8 p.p. z roku na rok. Ponad jedna czwarta (25,9 proc.) nowych samochodów jest teraz wyposażonych w standard DAB (ponad dwukrotnie więcej niż w drugim kwartale 2012 roku).
Zapoznaj się z pełnym raportem (w języku ang., plik PDF)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.