dodano: 2012-10-23 10:24 | aktualizacja:
2012-10-23 11:40
autor: Anita Dąbek |
źródło: portalmedialny.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Penetracja płatnej telewizji wynosi w Polsce ok. 75 proc. Jedna trzecia z tego to abonenci
Cyfrowego Polsatu. Pozostałe 25 proc. (3,5 mln) to te gospodarstwa domowe, które korzystają z bezpłatnej telewizji lub w ogóle nie oglądają telewizji. Zdaniem Libickiego,
część z nich na pewno można jeszcze skusić do skorzystania z usług Cyfrowego Polsatu, ale wymaga to większego niż dotychczas wysiłku. Dlatego drugim ważnym dla Cyfrowego Polsatu obszarem, poza utrzymaniem stabilnej bazy abonentów, jest podnoszenie przychodu od jednego abonenta poprzez oferowanie usług dodatkowych, dodał Libicki. Zdaniem prezesa Cyfrowego Polsatu, w obliczu zapowiedzianej fuzji platformy n z CYFRĄ+,
wielu klientów z pewnością wstrzymuje decyzje o zmianie dostawcy usług telewizyjnych, czekając na to, co zaproponuje im połączony, nowy operator.
Libicki podkreśla, że Cyfrowy Polsat ma ofertę dla każdej z grup odbiorców, nie tylko tych korzystających z odbiorników telewizyjnych. Operator zdaje sobie sprawę, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych (obecnie 12,5 mln), a 9 mln posiada co najmniej dwa odbiorniki telewizyjne. Dlatego dostosowuje i rozszerza swoją ofertę o kolejne usługi. Zdaje sobie sprawę z tego, że
abonenci nie rezygnują z oglądania tradycyjnej telewizji, tylko równolegle bądź dodatkowo korzystają z innych źródeł rozrywki Internetu, urządzeń mobilnych, itp. Telewizja linearna w Polsce ma się dobrze - średnio spędzamy przed telewizorem ok. 240 minut dziennie, co stanowi najwyższy wynik w Europie.
Cyfrowy Polsat nie jest zainteresowany rynkiem kablowym, zapewnił Libicki. Jednocześnie rozważa każdą atrakcyjną ofertę zakupu interesujących go aktywów.
Libicki wyraża zadowolenie z istnienia
fabryki dekoderów Cyfrowego Polsatu, ponieważ są to nie tylko niższe koszty pozyskania urządzeń, ale także elastyczność w działaniu, możliwość sprawnego dostosowania urządzeń do zmieniających się potrzeb klientów oraz podejmowania zdecydowanych działań w sytuacji jakichkolwiek nieprawidłowości czy awarii. Do dnia dzisiejszego
wyprodukowano tam ponad 3 miliony dekoderów, dodaje Libicki.
Według prezesa Cyfrowego Polsatu,
naziemna transmisja cyfrowa DVB-T w większym stopniu spopularyzuje oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych niż jakakolwiek dotychczasowa technologia. Dzięki wdrożeniu TV Mobilnej w technologii DVB-T Cyfrowy Polsat zapewnia konsumentom ten sam pakiet telewizyjny na odbiorniku domowym i urządzeniach przenośnych, a to wszystko w ramach jednego abonamentu.
Libicki pytany o uruchomienie kolejnych kanałów, powiedział, że przygotowania do jednego z projektów są bardzo zaawansowane, więc ma on szansę wystartować jeszcze w tym roku.
Cyfrowy Polsat odnotował dotychczas
ponad 2 mln wypożyczeń pojedynczych tytułów w ramach usługi PPV. Libicki twierdzi, że zainteresowanie usługą oraz jej popularność rosną z miesiąca na miesiąc. Z kolei nabycie serwisu ipla otwiera przed Cyfrowym Polsatem nowe możliwości rozwoju w tym segmencie rynku.
Usługa dostępu do Internetu Cyfrowego Polsatu regularnie zyskuje nowych użytkowników -
obecnie jest ich ponad 100 tys. Jednak, zdaniem Libickiego, Internet LTE nie miał jeszcze szansy pokazać w pełni swoich możliwości, z racji ograniczonego zasięgu. Jest przekonany, że współpraca Polkomtela z Mobylandem przyczyni się do istotnego wzrostu zasięgu tej technologii i rozwoju samej usługi. Cyfrowy Polsat liczy na szybszą budowę sieci LTE.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.