Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Radiowa Trójka mocno zapracowała na otrzymany właśnie tytuł „Rozgłośni Roku”. W 2012 roku stacja zanotowała historycznie
najwyższą słuchalność i szybko rosnące wpływy z reklam przy stabilnej sytuacji antenowej i kadrowej.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy Trójka wzmocniła swoją pozycję na rynku radiowym, co potwierdzają wyniki badań słuchalności stacji radiowych Radio Track, realizowane przez instytut MillwardBrown SMG/KRC.
Wiosną br. po raz pierwszy
Trójka osiągnęła 8,9 proc. udziału w czasie słuchania i 9,8 proc. zasięgu dziennego w ogólnej grupie słuchaczy pomiędzy 15. a 75. rokiem życia oraz 8,6 proc. udziału w czasie słuchania i 9,7 proc. zasięgu dziennego w tzw. grupie komercyjnej 16-49 lat (Radio Track, marzec – maj 2012). To rekordowe wartości obu wskaźników w tych grupach.
Znajomość spontaniczna marki „Trójka” w omawianym okresie wzrosła o ponad 4 pkt proc. i wynosi obecnie prawie
49%. Z kolei znajomość wspomagana brandu wynosi prawie 91% i jest porównywalna z największymi komercyjnymi ogólnopolskimi stacjami radiowymi.
Jednocześnie średni czas słuchania Trójki pozostaje jednym z najwyższych na rynku i wynosi 189 minut, co świadczy o lojalności jej słuchaczy (Radio Track, czerwiec-sierpień 2012).
Trójka posiada także atrakcyjną strukturę audytorium.
Jej słuchacze to głównie osoby w wieku 25-59 lat. Prawie połowa z nich ma wykształcenie wyższe – to znacznie wyższy odsetek niż w innych dużych stacjach i sieciach radiowych. 74% słuchaczy Trójki to mieszkańcy miast, ponad połowa z nich mieszka w wielkich miastach. Prawie dwie trzecie słuchaczy Trójki to osoby z gospodarstw domowych z dochodami powyżej 3 000 PLN. Wśród słuchaczy Trójki istotny udział ma kadra zarządzająca, przedstawiciele wolnych zawodów i właściciele firm (45%). (Radio Track-KBR, fala: marzec-sierpień 2012, wskaźnik: zasięg dzienny, ustawienia wskaźników: struktura %).
Taka struktura przyciąga do rozgłośni reklamodawców. W okresie styczeń-sierpień br. W okresie styczeń-sierpień br. wydatki reklamodawców w Trójce wyniosły 105,9 mln zł (wg Kantar Media) – o 26,8 % więcej w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Dynamika wpływów reklamowych Trójki była w tym czasie ponad dwukrotnie wyższa niż dynamika całego rynku radiowego, co także miało wpływ na przyznanie Trójce tytułu „Rozgłośni Roku”.
Program 3 Polskiego Radia otrzymał w 2012 r. także m.in. tytuł „Zdobywcy Eteru”, przyznawany przez portalmedialny.pl oraz nadaje.com oraz drugie miejsce w badaniu „Top Marka”, organizowanym przez miesięcznik „Press” i agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.