dodano: 2012-11-21 18:00 | aktualizacja:
2012-11-21 18:31
autor: Łukasz Knapik |
źródło: KRRiT
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ze strony nadawców w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele spółek:
Telewizja Polska (
TVP)
S.A.,
Telewizja Polsat Sp. z o.o.,
TVN S.A.,
Kino Polska TV S.A.,
CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o. i
Polskie Media S.A. (nadawcy kanałów
TV4,
TV6 i stacji skupionych w sieci
TV Odra). Nadawcy wyrazili swoje stanowisko w zakresie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z przepisami dotyczącymi autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy. Ich zdaniem przepisy te są zbyt restrykcyjne i utrudniają nadawcom funkcjonowanie na rynku, a także powodują gorszą pozycję rynkową tych nadawców, którzy działają w oparciu o polską koncesję.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (
KRRiT) wnikliwie śledzi funkcjonowanie zmienionych półtora roku temu zapisów ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy.
KRRiT podziela poglądy i oczekiwania nadawców dotyczące zwiększenia swobody w tworzeniu przekazów o ich własnym programie i emitowania ich między audycjami.
KRRiT uznaje jednak za niedopuszczalne emitowanie audycji zawierających informacje o programie własnym nadawcy w trakcie trwania innej audycji. Ustawa wyraźnie określa, że reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej czasu niż 12 minut w ciągu godziny. Audycje autopromocyjne emitowane obecnie przez nadawców w trakcie bloku reklamowego wydłużają przerwy w programie i powodują dyskomfort widzów.
KRRiT przygląda się także innego rodzaju ogłoszeniom nadawców pojawiającym się podczas trwania audycji w formie napisów lub głosu lektorskiego informujących widza o programie. Każdy z tych przypadków
KRRiT będzie rozpatrywać odrębnie.
Podczas spotkania
KRRiT z nadawcami podjęto decyzję o powołaniu zespołu roboczego złożonego z przedstawicieli
Biura KRRiT i nadawców, który po przeprowadzeniu diagnozy obecnego stanu wypracuje wspólne stanowisko zmierzające do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz zmian w rozporządzeniu
KRRiT w zakresie przepisów dotyczących autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.