dodano: 2012-12-05 15:41 | aktualizacja:
2012-12-05 15:45
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Cyfrowy Mikołaj” to akcja Telewizji Polskiej, prowadzona w ramach
Telewizyjnych Miasteczek Cyfrowych na obszarach objętych wyłączeniem emisji analogowych. Powstała z myślą o środowiskach szczególnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.
„Cyfrowy Mikołaj” ruszył z „cyfrowymi” upominkami w postaci tunerów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej już w połowie listopada br. Dotychczas odwiedził miejscowości czterech województw:
pomorskiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego. Pojawił się już w 20 placówkach zostawiając w każdej z nich tuner i inne drobne upominki (balony, słodycze). W zamian podopieczni odwdzięczyli się prezentami własnego autorstwa, czyli laurkami, stroikami, piosenkami i uśmiechem.
Cyfrowe upominki trafiły m.in. do domów dziecka, warsztatów terapii zajęciowej, domów i ośrodków pomocy społecznej, środowiskowych domów samopomocy, zespołu szkół, klubu seniora, ośrodka kultury i przedszkola. Wśród obdarowanych znalazły się m.in.
Domy Dziecka w Kórniku, Pacółtowie i Lidzbarku, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z Łasin oraz Hostel dla bezdomnych w Nochowie.
Akcja „Cyfrowy Mikołaj” będzie trwała nie tylko do Świąt Bożego Narodzenia. TVP zamierza wykorzystać zimową aurę i udać się z cyfrowymi prezentami w kolejne regiony kraju, które już wczesną wiosną zmienią nadawanie analogowe na cyfrowe.
Kampania organizowana jest przez oddziały terenowe Telewizji Polskiej wraz ze Związkiem Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT oraz we współpracy z lokalnymi samorządami.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.