dodano: 2012-12-11 10:39 | aktualizacja:
2012-12-11 10:45
autor: Anita Dąbek |
źródło: UKE
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiany wynikające z uregulowań europejskich mają na celu rozszerzenie uprawnień abonentów i użytkowników, wzmocnienie ochrony danych osobowych oraz zwiększenie konkurencyjność w zakresie usług telekomunikacyjnych.
Nowelizacja wprowadza m.in.
możliwość zawierania umowy w formie elektronicznej oraz
obowiązek informowania klienta o przekroczeniu limitu transmisji danych. Niezwykle ważne jest także
skrócenie do jednego dnia czasu przeniesienia numeru do innej sieci telekomunikacyjnej. Dodatkowo nowe przepisy skracają do
12 miesięcy (z dotychczasowych 24) czas retencji danych przechowywanych przez operatorów.
Szczególne znaczenie dla wszystkich konsumentów mają zapisy ustawy dotyczące umów, regulaminów i cenników, które muszą mieć formę
zrozumiałą i dostępną dla klientów. Z chwilą wejścia w życie nowych przepisów operatorzy
utracą możliwość narzucania abonentom długoterminowych i niekorzystnych umów - pierwsza umowa nie będzie mogła obowiązywać dłużej niż dwa lata. Konsumenci zyskują także możliwość zawierania umów na czas krótszy niż rok.
Kolejna ważna zmiana to możliwość zawarcia umowy drogą elektroniczną, za pomocą formularzy dostępnych na stronach internetowych operatorów. Nowe przepisy wspomagają konsumenta w świadomym podejmowaniu decyzji o zawarciu umowy, którą można będzie zawierać bez konieczności składania wizyty w punktach i salonach obsługi klienta oraz po dokładnym zapoznaniu się z proponowanymi warunkami umowy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.