reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Sylwestrowy koncert Polsatu wygrał z imprezą TVP2

dodano: 2013-01-03 10:28 | aktualizacja: 2013-01-03 14:43
autor: Łukasz Knapik / Anita Dąbek | źródło: „Wydarzenia” Polsatu/tvpolsat.info

logo polsat Podczas „Sylwestrowej Mocy Przebojów” na pl. Konstytucji w Warszawie z Polsatem bawiło się 160 tysięcy osób, tym samym bijąc ubiegłoroczny wynik 120 tysięcy. Jak poinformował nadawca, pomiędzy 20:05 a 1:35, gdy trwały oba koncerty, łącznie średnia minutowa widownia Sylwestra w transmitujących go kanałach Polsatu była o ponad 90 tysięcy wyższa aniżeli „Sylwestra z Dwójką” (widownia w TVP2 i TVP Polonia).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przełożyło się to na różnice w udziałach 28,8 procent dla „Sylwestrowej Mocy Przebojów” vs 28,1 procent dla „Sylwestra z Dwójką” w grupie 4+. W kulminacyjnym momencie o 23:59 „Sylwestrową Moc Przebojów” na kanałach Polsat, Polsat2 i Polsat News oglądało 5 mln 316 tys. widzów. Łącznie prawie 15 mln 300 tys. widzów choć przez chwilę bawiło się przy „Sylwestrowej Mocy Przebojów” z Telewizją Polsat.

Przypomnijmy, iż na „Sylwestrowej Mocy Przebojów” Polsatu wystąpili m.in.: Kasia Kowalska, Maciej Maleńczuk, Oddział Zamknięty, Feel, Weekend, Afromental, Mirami, Jula, Honey Skarbek i Ewa Farna. Imprezę prowadzili: Kasia Cichopek, Paulina Sykut-Jeżyna, Agata Młynarska, Krzysztof Ibisz, Maciej Dowbor, Maciej Rock i Misiek Koterski. Natomiast na sylwestrowej imprezie TVP2 wystąpili m.in.: Maryla Rodowicz, Kayah, Krzysztof Krawczyk, Lady Pank, Ireneusz Dudek, Ania Rusowicz i Kuba Badach, a prowadzili ją Kasia Zielińska i Tomasz Kammel.



Dane: Nielsen Audience Measurement

Aktualizacja

TVP, również opierając się o dane NAM, opublikowała komunikat prasowy, według którego najchętniej oglądanym przez widzów wydarzeniem był Sylwester Dwójki. Jednakże dokonano tutaj porównania oglądalności Polsat vs TVP2, a nie łącznej oglądalności tych dwóch imprez w poszczególnych stacjach (TVP2 + TVP Polonia vs Polsat, Polsat2 i Polsat News).

Transmitowany z Wrocławia w TVP2 koncert sylwestrowy „60 przebojów – 60 lat TVP” okazał się największą tego typu imprezą w Polsce. Przed telewizorami nastawionymi na Dwójkę zasiadło 3 450 tys. widzów (grupa 4+, dane Nielsen Audience Measurement). W tym czasie TVP2 wybrał co 4. Polak mający włączony telewizor (udziały wyniosły 25,8 proc.). „Sylwester z Dwójką – Wrocław 2012” okazał się najchętniej oglądanym programem emitowanym wieczorem. W Polsacie „Sylwestrową Moc Przebojów” obejrzało 3 112 tys. widzów (udziały 24,2 proc.). Na wrocławskim rynku bawiło się ok. 150 tys. osób.

W nocy z 31 grudnia 2012 roku na 1 stycznia 2013 roku, na ogromnej sylwestrowej scenie, usytuowanej na Rynku we Wrocławiu pojawiła się plejada najpopularniejszych polskich wykonawców. Mieszkańcy tego miasta i telewidzowie bawili się przy piosenkach wykonywanych przez Marylę Rodowicz, Kayah, Krzysztofa Krawczyka, Lady Pank, Ireneusza Dudka, Anię Rusowicz, Kubę Badacha, Damiana Ukeje, Cree z Sebastianem Riedlem, Jerzego Połomskiego, Hey, Voo Voo, Michała Szpaka, Mezo oraz zespół Plateau. Artyści przedstawili największe przeboje ze swoich repertuarów. Gwiazdom towarzyszyło kilkudziesięciu tancerzy pod wodzą Jarosława Stańka, a także szwedzki zespół Arrival w repertuarze ABBY oraz kabaretowe trio Neo-Nówka, które wzięło udział w szalonej prywatce prowadzonej przez Piotra Kędzierskiego i Darka Maciborka z RMF.

Życzenia noworoczne złożyli: prezydent Wrocławia Rafał Dudkiewicz i prezes Zarządu TVP Juliusz Braun. O północy wraz z TVP2 noworoczny toast wzniosło 4,1 mln widzów, co stanowiło 31 proc. udziałów.

Sylwestrową imprezę poprowadzili Katarzyna Zielińska i Tomasz Kammel. Koncert wyreżyserowali Jarosław Staniek i Konrad Smuga. Kierownikiem muzycznym był Krzysztof Pszona. Scenografię przygotował Jorgos Stylianou.

Tegoroczny Sylwester po hasłem „60 przebojów – 60 lat TVP” był zwieńczeniem obchodów sześćdziesięciolecia telewizji publicznej.

31 grudnia 2012 r., w Sylwestra TVP2 była anteną pierwszego wyboru. Średnie dzienne udziały wyniosły 17,9 proc. Były wyższe o 2 punkty proc. niż w 2011 r. Tego dnia większą widownię i udziały miał tylko „Teleexpress” (TVP1) – 4 873 tys. (udziały 35,9 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...