dodano: 2013-01-07 10:44 | aktualizacja:
2013-01-07 12:19
autor: Anita Dąbek |
źródło: gazetaprawna.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Cyfrowy Polsat, CYFRA+ i platforma n rozpoczęły ubiegły rok z 4,8 mln klientów - obecność w 34,3 proc. gospodarstw domowych, a skończyły go z udziałami na poziomie 37,9 proc. (ok. 500 tys. nowych klientów). Z danych Nielsena wynika, że przewaga na korzyść platform satelitarnych została uzyskana przez przejście części klientów od operatorów kablowych. Sieci, w tym m.in.
UPC Polska, Multimedia Polska, Vectra, Toya i Inea, w 2012 roku miały w sumie 4,88 mln klientów i 34,9-proc. udział w rynku. Dziś spadł on do 32,6 proc., co oznacza, że trzy platformy satelitarne przejęły od nich 330 tys. gospodarstw domowych.
Drugim źródłem wzrostu platform były gospodarstwa domowe korzystające dotychczas z bezpłatnej telewizji.
W 2012 roku aż 200 tys. z nich zdecydowało się na wykupienie abonamentu. Według ekspertów jest to wynik cyfryzacji, czyli stopniowego wyłączania sygnału telewizji analogowej. Proces ten rozpoczął się w listopadzie 2012 roku a zakończy w lipcu 2013 roku. Oznacza to, że kolejne gospodarstwa domowe będą decydować się na korzystanie z płatnej telewizji, ewentualnie na korzystanie z telewizji naziemnej, ale już cyfrowej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.