reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT: Nowe procedury pomiaru głośności reklam

dodano: 2013-01-17 11:03 | aktualizacja: 2013-01-17 14:16
autor: Anita Dąbek | źródło: KRRiT

KRRiT 18 grudnia 2012 roku KRRiT wydała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży. Rozporządzenie określa procedury pomiaru poziomu głośności reklam i telesprzedaży emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej. Zacznie ono obowiązywać od 26 stycznia 2013 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiany rozporządzenia dotyczą sposobu dokonywania pomiaru głośności emitowanych reklam i telesprzedaży i polegają na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego.

Rozporządzenie z 18 grudnia 2012 roku zmienia poprzednie rozporządzenie z czerwca 2011 roku i wprowadza powszechnie uznane metody pozwalające regulatorowi kontrolować głośność  reklam i audycji w warunkach typowych dla ich odbioru, poprzez wprowadzenie czytelnych procedur, które nie będą uciążliwe, ani też szczególnie kosztowne dla nadawców.

Kryteria wymagane w rozporządzeniu z  czerwca 2011 roku były bardzo rygorystyczne oraz w wymiarze technicznym, niezwykle trudne do wdrożenia przez nadawców. W praktyce uczyniło to przepisy niemożliwymi do egzekwowania. Dlatego  KRRiT zdecydowała o podjęciu intensywnych prac nad zmianą rozporządzenia z czerwca 2011 roku i implementację rekomendacji EBU.

Podjęta przez KRRiT w 2010 roku (tj. jeszcze przed wypracowaniem przyjmowanej obecnie przez większość krajów europejskich instrukcji EBU-R-128) inicjatywa regulacyjna, zmierzająca do zniwelowania rażących różnic w poziomie głośności pomiędzy audycjami, a reklamami, należała wówczas do działań pionierskich. (rozporządzenie KRRiT z dnia 30 czerwca 2011 roku), a podjęte z nadawcami w tamtym czasie rozmowy  odegrały bardzo ważną i pozytywną rolę,  pozwalając wypracować nowe procedury.

20 grudnia 2012 roku KRRiT przekazała projekt rozporządzenia wraz z załącznikiem technicznym i uzasadnieniem do RCL. 11 stycznia 2013 roku rozporządzenie zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw. Zacznie ono obowiązywać 14 dni po jego publikacji. Dodatkowo, w celu zapewnienia transparentności działań kontrolnych regulatora, zostało opublikowane obszerne i szczegółowe stanowisko KRRiT, w którym opisano m. in. platformę pomiarową, jaka będzie wykorzystywana w procesie monitorowania poziomu głośności reklam w odniesieniu do audycji.

Zobacz rozporządzenie KRRiT z dnia 18 grudnia 2012 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...