dodano: 2013-01-31 13:07 | aktualizacja:
2013-01-31 14:45
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Newseria
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Oczekujemy wzrostu udziału w rynku do poziomu 0,1-0,2 procent, co już będzie dość wysoko pozycjonować stację - mówi
Agencji Informacyjnej Newseria Henryk Sobierajski, szef kanału
Polsat Biznes.
- Założenia teoretyczne są na dwa lata, ale myślę, że praktycznie uda się to w tym roku zrealizować.
Jak podkreśla kierownictwo stacji, taki wynik będzie możliwy dzięki skierowaniu oferty programowej do każdego, kto jest zainteresowany procesami zachodzącymi w gospodarce, a nie tylko do finansistów, inwestorów czy maklerów giełdowych.
Podstawą kanału mają być newsy gospodarcze z kraju i ze świata oraz informacje z warszawskiej giełdy. Ale w nowej odsłonie
Polsat Biznes równie mocno postawi na inne programy.
(więcej tutaj),
- Chcemy zaproponować bardzo silne „Biznes Informacje", bardzo silne newsy biznesowe plus silna publicystyka, komentująca wiele wydarzeń, nie tylko w skali makroekonomicznej, ale również mikro, oraz weekendowe, lifestyle'owe, ciekawe magazyny gwarantują ten wynik - zapewnia
Henryk Sobierajski.
Polsat Biznes liczy przede wszystkim na zdobycie nowej widowni. Jednak nie zamierza konkurować ze stacją
TVN CNBC.
- To nie jest dla mnie odnośnik. Ja chcę zdobyć określonego widza. Taką mam filozofię tworzenia produktów informacyjnych, publicystycznych, że nie trzeba komuś czegoś zabierać, tylko stworzyć coś takiego, żeby ludzie chcieli oglądać - mówi
Sobierajski.
Szef stacji jest jednocześnie przekonany, że jest miejsce na polskim rynku medialnym na taki odświeżony kanał biznesowy.
- Biznesowy, ale z odniesieniem również makroekonomii do mikro. Mamy czasy gospodarczo niespokojne i zwykli ludzie również interesują się pewnymi mechanizmami. Chcemy to w sposób czytelny im przedstawiać - mówi
Henryk Sobierajski.
Według danych
Nielsen Audience Measurement (dla portalu
wirtualnemedia.pl) w grudniu 2012 roku
TV Biznes zanotowała wzrost średniej oglądalności o ponad 130 procent - do 2,9 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,04 procent. Tyle samo, co konkurencyjnej stacji ekonomicznej. Jednak w tym samym czasie
TVN CNBC oglądało średnio 21 procent widzów mniej (2,7 tys. osób).
TV Biznes powstała w 2004 roku. Był to pierwszy polskojęzyczny kanał poświęcony zagadnieniom gospodarczym. Redakcja znajdowała się w Poznaniu. Trzy lata później
TV Biznes kupiła
Grupa Polsat. W październiku 2010 roku siedziba stacji została przeniesiona do Warszawy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.