dodano: 2013-02-04 10:21 | aktualizacja:
2013-02-04 11:07
autor: Anita Dąbek |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dom maklerski KBC Securities szacuje, że największa platforma satelitarna w Polsce
Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale 2012 roku pozyskała
ok. 39 tys. klientów. Według analityków, wzrost ten jest spowodowany przyłączeniem klientów do pakietu
Familijnego HD, który kosztuje
39,90 zł miesięcznie. Piotr Janik, szef ekspertów KBC Securities, szacuje, że pakiet
Mini HD (za
14,90 zł miesięcznie) pozostał na tym samym poziomie co w trzecim kwartale. Klienci, którzy potencjalnie mogliby być zainteresowani tym pakietem, wybierali bezpłatną naziemną telewizję cyfrową.
Sieci kablowe w 2012 roku mogły stracić
ok. 150 tys. klientów. Andrzej Rogowski, prezes
Multimediów Polska, powiedział „Dziennikowi Gazecie Prawnej”, że odejścia dotyczą głównie małych, lokalnych operatorów. Dodał, że Multimedia zaczęły obserwować powrót do kabla. Podobnie twierdzą UPC Polska czy Vectra.
–
Planujemy kampanię informacyjną w prasie i radiu, bezpłatną infolinię informacyjną. Wszystko poprzedzimy badaniami dotyczącymi przygotowania gospodarstw domowych do odbioru naziemnej telewizji – powiedziała „Dziennikowi Gazecie Prawnej” Małgorzata Olszewska, podsekretarz stanu w
Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. W tym roku MAC przeznaczy na te działania
1,1 mln zł. W ubiegłym roku wydało na kampanię informacyjną ok. 2 mln zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.