Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Połączenie firm ma pozwolić na tworzenie uzupełniających się gam produktów, uwzględniających także potrójną usługę, prowadzenie wspólnych planów rozwojowych oraz zwiększenie potencjału wiedzy eksperckiej na temat usług telewizji cyfrowej, usług szerokopasmowych oraz telefonicznych. Połączone usługi mobilne i B2B mają zapewnić możliwość znaczących wzrostów na kluczowych rynkach.
Transakcja ma umożliwić również wykorzystanie potencjału bazy abonenckiej oraz możliwości dostarczania obecnym klientom nowoczesnych usług pakietowanych i usług Premium. Korzystny efekt synergii dzięki zwiększonej skali ma być widoczny we wszystkich najważniejszych obszarach działalności spółki.
Zakup
Virgin Media ma umożliwić również umocnienie kondycji finansowej obu firm, które w 2012 r. wypracowały 16,8 mld dol. przychodów oraz 7,5 mld dol. operacyjnych przepływów gotówkowych.
Mike Fries, Prezes i Dyrektor Wykonawczy Liberty Global powiedział: -
Dodanie Vrigin Media do rosnącej grupy firm LGI w Europie jest naturalną konsekwencją naszej strategii polegającej na tworzeniu wartości, którą z sukcesem prowadzimy od ponad siedmiu lat. Dzięki Virgin Media osiągniemy znacząco większą skalę oraz pierwszorzędny zespół zarządzający na największym i najdynamiczniej rozwijającym się rynku mediów i komunikacji w Europie. Po zamknięciu transakcji, ok. 80% przychodów Liberty Global będzie generowanych w pięciu atrakcyjnych i silnych krajach – Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Szwajcarii i Holandii. Tak jak w przypadku wszystkich naszych strategicznych akwizycji, spodziewamy się, że połączenie obu firm przyniesie znaczące synergie w przychodach operacyjnych i wydatkach inwestycyjnych (CAPEX) wynoszących ok. USD 180 milionów po pełnej integracji. Co równie ważne, wiodące na rynku innowacje i doświadczenia eksperckie Virgin Media, w szczególności na rynkach mobilnych i B2B, przyspieszą nasz rozwój w tych segmentach.
Prezes Virgin Media Neil Berkett stwierdził: -
Przez ostatnie 6 lat Virgin Media zmieniło doświadczenia związane z usługami cyfrowymi milionom klientów, było katalizatorem głębokich zmian na rynku cyfrowym w Wielkiej Brytanii. Jestem przekonany, że ta transakcja przyczyni się do dalszego rozwoju firmy. Virgin Media i Liberty Global mają wspólne ambicje, koncentrują się na doskonałości operacyjnej i wzroście wartości firmy. Wspólnie obie firmy będą mogły rozwijać się szybciej korzystając z istniejących możliwości, jakie daje rewolucja cyfrowa, w Wielkiej Brytanii i w całej Europie.
Virgin Media jest dostawcą poczwórnej usługi – szerokopasmowego Internetu, telewizji, telefonii mobilnej i stacjonarnej w Wielkiej Brytanii. Sieci kablowe firmy, które są wynikiem wielomiliardowych inwestycji, dostarczają ultra szybki Internet szerokopasmowy o prędkości do 100 Mb/s do połowy gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii. Virgin Media oferuje najnowocześniejsze, interaktywne usługi telewizyjne, łącząc tradycyjną telewizję z tysiącami godzin programów na żądanie oraz najlepszą zawartość internetową dzięki dekoderowi TiVo. Virgin Media jako pierwszy operator zaoferowało usługi TV wysokiej rozdzielczości (HD) oraz 3D na żądanie milionom brytyjskich gospodarstw domowych. Virgin Media jest operatorem najbardziej popularnej sieci MVNO w Wielkiej Brytanii, pierwszej w świecie usługi mobilnej tego typu. Firma jest także jednym z największych w kraju operatorów telefonii stacjonarnej. Oferuje usługi dla sektora B2B obsługującego klientów segmentu biznesu prywatnego jak i publicznego. Virgin Media notowane jest na giełdzie NASDAQ oraz Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (VMED).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.