reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

UOKiK: 4,5 mln zł kary dla Polkomtela

dodano: 2013-02-12 11:34
autor: Adrian92 | źródło: UOKiK

UOKiK Reklamy telefonii prepaid 36,6 oraz Simplus wprowadzały konsumentów w błąd - uznała Prezes UOKiK i nałożyła na operatora - spółkę Polkomtel - karę w wysokości blisko 4,5 mln zł. W reklamach operator podkreślał, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich sieci wynosi 29 groszy za minutę. Jednocześnie w tych samych przekazach w sposób nieczytelny podawał, że promocją nie jest objęta jedna z sieci komórkowych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nieprawdziwe informacje przekazywane przez przedsiębiorcę mogą wpłynąć na decyzje konsumenta. Jest on wówczas narażony na podjęcie decyzji o zakupie produktu lub usługi, której nie podjąłby, gdyby wiedział o rzeczywistych warunkach oferty. Wprowadzanie konsumentów w błąd, w tym nieczytelny sposób prezentacji istotnych danych jest niezgodne z prawem.

Jedna z ostatnich decyzji stwierdzających stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych dotyczy spółki Polkomtel - operatora sieci komórkowej świadczącego m.in. oferty telefonii na zasadach przedpłaty, w tzw. systemie prepaid. Konsument doładowując konto - płaci z góry za jednostki, z których może skorzystać w określonym przez operatora czasie.

Postępowanie przeciwko Polkomtelowi Urząd wszczął w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK dotyczyły kampanii z 2009 roku reklamujących usługi prepaid. Pierwsza zachęcała do wyboru oferty 36,6 - być może nie zasłużyłeś na prezent... Druga reklamowała ofertę Simplus - Profil Tanio do wszystkich.

Zdaniem Urzędu, m.in. poprzez zastosowanie wielkości i koloru czcionki, a także tła i kierunku tekstu - informacje na temat wyłączenia z oferty jednego z operatorów były podane w sposób nieprecyzyjny, trudny do odczytania przez konsumenta i uniemożliwiły zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami. Ponadto w przypadku oferty 36,6 operator nie poinformował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych po ich wcześniejszym odpłatnym ustaleniu.

Prezes UOKiK uznała, że spółka Polkomtel reklamując swoje usługi telefonii prepaid wprowadziła konsumentów w błąd. Za stosowanie niezgodnych z prawem praktyk nałożyła na operatora karę w wysokości 4 494 233 zł. Decyzja nie jest prawomocna, spółka odwołała się do sądu.

To nie jedyny stwierdzony przez Urząd przypadek stosowania nieuczciwej reklamy przez operatora telefonii komórkowej. 21 stycznia br. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK dotyczącą wprowadzającej w błąd kampanii reklamowej Orange Tylko SIM.

Wyrok sądu dotyczy decyzji z grudnia 2010 roku. Prezes UOKiK stwierdziła wówczas, że reklama operatora sieci Orange - Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel - wprowadzała konsumentów w błąd. Spółka informowała, że cena połączenia telefonicznego do wszystkich w ramach promocji Tylko SIM wynosi od 25 groszy za minutę. Tymczasem cena połączenia telefonicznego do spółki P4 - operatora sieci Play - wynosiła od 37 groszy za minutę. Wyrok nie jest prawomocny, ponieważ spółka ma prawo złożyć apelację.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

385 zł Więcej...

Mini PC Smart TV 4K BOX Zehnder KP-1

Zehnder KP-1 to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy ZEHNDER z...

259 zł Więcej...