Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Porównywalne przychody zmniejszyły się w czwartym kwartale
o 11% rok do roku na tle słabego rynku reklamy telewizyjnej, dając w efekcie
obniżkę przychodów o 7% w całym roku.
o
Raportowane przychody obniżyły się o 13% i 8% odpowiednio w czwartym kwartale i całym roku.
-
Porównywalna EBITDA zmniejszyła się tylko o 5% w czwartym kwartale, osiągając178 milionów zł – co przekłada się na roczny spadek ograniczony do 8%, czyli do poziomu 512 milionów zł – dzięki znacznym oszczędnościom kosztów osiągniętym w trzecim i czwartym kwartale, które zrekompensowały negatywny wpływ przychodów o ponad 60%.
Marża w czwartym kwartale wzrosła do 39% z 36,6% w roku ubiegłym, ograniczając obniżenie marży dla całego roku do umiarkowanego 0,4 punktu procentowego, dając ostatecznie
32,3%.
o
Raportowana EBITDA obniżyła się o 29% w czwartym kwartale i wyniosła
139 milionów zł przy marży 30%, natomiast dla całego roku osiągnęła
456 milionów zł czyli o 19% mniej niż w 2011 roku, z marżą 29%. Spadek raportowanej EBITDA był przede wszystkim efektem kosztów kanału
TTV uruchomionego w styczniu 2012 roku, odpisu z tytułu utraty wartości segmentu Telezakupy oraz udziału w stracie
nc+, częściowo skompensowanym udziałem w zysku Vidalia Investments, nowego właściciel Grupy Onet.pl.
- TVN był liderem w oglądalności pomimo znacznej redukcji kosztów:
o Jesienna ramówka była najlepszą ofertą programową na polskim rynku.
o Wszystkie główne programy TVN były liderami rynku w swoich godzin nadawania.
o Główny kanał TVN był najchętniej oglądanym kanałem w komercyjnej grupie docelowej.
o Wszystkie kanały tematyczne zwiększyły swoją oglądalność w komercyjnej grupie docelowej.
- Grupa TVN zamknęła w listopadzie 2012 roku dwie strategiczne transakcje:
o
Sprzedaż Grupy Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer, otrzymując do tej pory 918 milionów zł i osiągając poprawę płynności i dźwigni finansowej netto Grupy TVN.
o
Wniesienie platformy n do nowego połączonego podmiotu z CYFRĄ+: nc+, w zamian za 32% udziałów w tym przedsięwzięciu.
- Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł
309 milionów zł i 520 milionów zł, odpowiednio w czwartym kwartale i całym roku, wyższy głównie ze względu na rozpoznanie aktywa podatkowego związanego z zamknięciem transakcji z Grupą CANAL+.
ˇ Zysk netto w okresie wyniósł
466 milionów zł w czwartym kwartale i
470 milionów zł dla całego roku, w obu przypadkach podwyższony przez zysk z działalności zaniechanej, który zawiera niższy niż oczekiwano zysk z rozpoznania 32% udziału w nc+.
ˇ Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA obniżył się do 4,0x dzięki gotówce ze sprzedaży Onetu.
ˇ Perspektywy na rok 2013:
o Zarząd, na tak wczesnym etapie i przy nadal ograniczonej widoczności, oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. o średniej jednocyfrowej dynamice.
o Celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek oraz zwiększenie wartościowego udziału w rynku.
o Elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.