reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki finansowe Grupy TVN

dodano: 2013-02-28 12:45
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

tvn - Grupa TVN osiąga cele na rok 2012 poprzez wdrożenie skutecznych działań oszczędnościowych w trudnym otoczeniu rynku reklamy telewizyjnej. Jednocześnie odzyskuje wiodącą pozycję wśród polskich widzów - czytamy w komunikacie prasowym Grupy TVN.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Porównywalne przychody zmniejszyły się w czwartym kwartale o 11% rok do roku na tle słabego rynku reklamy telewizyjnej, dając w efekcie obniżkę przychodów o 7% w całym roku.

o Raportowane przychody obniżyły się o 13% i 8% odpowiednio w czwartym kwartale i całym roku.

- Porównywalna EBITDA zmniejszyła się tylko o 5% w czwartym kwartale, osiągając178 milionów zł – co przekłada się na roczny spadek ograniczony do 8%, czyli do poziomu 512 milionów zł – dzięki znacznym oszczędnościom kosztów osiągniętym w trzecim i czwartym kwartale, które zrekompensowały negatywny wpływ przychodów o ponad 60%. Marża w czwartym kwartale wzrosła do 39% z 36,6% w roku ubiegłym, ograniczając obniżenie marży dla całego roku do umiarkowanego 0,4 punktu procentowego, dając ostatecznie 32,3%.

o Raportowana EBITDA obniżyła się o 29% w czwartym kwartale i wyniosła 139 milionów zł przy marży 30%, natomiast dla całego roku osiągnęła 456 ​​milionów zł czyli o 19% mniej niż w 2011 roku, z marżą 29%. Spadek raportowanej EBITDA był przede wszystkim efektem kosztów kanału TTV uruchomionego w styczniu 2012 roku, odpisu z tytułu utraty wartości segmentu Telezakupy oraz udziału w stracie nc+, częściowo skompensowanym udziałem w zysku Vidalia Investments, nowego właściciel Grupy Onet.pl.

- TVN był liderem w oglądalności pomimo znacznej redukcji kosztów:

o Jesienna ramówka była najlepszą ofertą programową na polskim rynku.

o Wszystkie główne programy TVN były liderami rynku w swoich godzin nadawania.

o Główny kanał TVN był najchętniej oglądanym kanałem w komercyjnej grupie docelowej.

o Wszystkie kanały tematyczne zwiększyły swoją oglądalność w komercyjnej grupie docelowej.

- Grupa TVN zamknęła w listopadzie 2012 roku dwie strategiczne transakcje:

o Sprzedaż Grupy Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer, otrzymując do tej pory 918 milionów zł i osiągając poprawę płynności i dźwigni finansowej netto Grupy TVN.

o Wniesienie platformy n do nowego połączonego podmiotu z CYFRĄ+: nc+, w zamian za 32% udziałów w tym przedsięwzięciu.

- Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 309 milionów zł i 520 milionów zł, odpowiednio w czwartym kwartale i całym roku, wyższy głównie ze względu na rozpoznanie aktywa podatkowego związanego z zamknięciem transakcji z Grupą CANAL+.

ˇ Zysk netto w okresie wyniósł 466 milionów zł w czwartym kwartale i 470 milionów zł dla całego roku, w obu przypadkach podwyższony przez zysk z działalności zaniechanej, który zawiera niższy niż oczekiwano zysk z rozpoznania 32% udziału w nc+.

ˇ Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA obniżył się do 4,0x dzięki gotówce ze sprzedaży Onetu.

ˇ Perspektywy na rok 2013:

o Zarząd, na tak wczesnym etapie i przy nadal ograniczonej widoczności, oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. o średniej jednocyfrowej dynamice.

o Celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek oraz zwiększenie wartościowego udziału w rynku.

o Elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...