reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media - dobre wyniki w 2012

dodano: 2013-03-06 12:00 | aktualizacja: 2013-03-06 12:04
autor: Adrian92 | źródło: 4fun Media

4fun Media logo.png W 2012 roku spółka 4fun Media osiągnęła rekordowy w historii poziom przychodów (32,1 mln zł), zysku operacyjnego (9,8 mln zł) oraz zysku netto (8,3 mln zł). W tym okresie wszystkie stacje telewizyjne nadawane przez tę spółkę osiągnęły wzrosty oglądalności względem roku poprzedniego. Tym samym skumulowany udział rynkowy trzech stacji: 4fun.tv, TV DISCO oraz RBL.TV wzrósł w stosunku do 2011 roku o 32% osiągając poziom 0,74% w grupie komercyjnej 16-49.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody reklamowe 4fun Media S.A. wzrosły w tym okresie o 39% w stosunku do 2011 roku. W związku z osiągniętymi wynikami, Zarząd 4fun Media S.A. zamierza wnioskować do Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy o wypłatę dywidendy z zysku wypracowanego w 2012 roku.

W 2012 roku Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 32 124 tysięcy złotych, co w porównaniu z rokiem poprzedzającym, w którym przychody wyniosły odpowiednio 23 908 tysięcy złotych, oznacza dynamikę na poziomie 134%. W opisywanym okresie, poprawie uległy pozostałe parametry finansowe. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 14% z poziomu 8 544 tysięcy złotych na koniec 2011 roku do 9 744 tysięcy złotych na koniec 2012 roku. EBITDA wzrosła do poziomu 12 059 tysięcy złotych w porównaniu do 7 461 tysięcy złotych w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 62%). W 2012 roku, skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 8,3 mln zł (wyższy o 4% niż w 2011 roku) i to mimo obciążających wynik zwiększonych kosztów związanych z uatrakcyjnieniem ramówek i poprawą jakości sygnału w tym m.in. z wprowadzeniem wizerunkowych i programowych zmian stacji RBL.TV oraz znacząco niższymi niż przed rokiem przychodami finansowymi (o blisko 1 mln zł).

Rozwój stacji muzycznych w 2012 roku

Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. działa na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych. W 2012 roku wskaźnik Total TV AMR opisujący poziom oglądalności telewizyjnej ogółem pozostawał na stabilnym poziomie w okolicy 6 mln AMR, na którym utrzymuje się od trzech ostatnich lat. Tendencja ta wskazuje na telewizję jako na wiodące najpopularniejsze medium elektroniczne na rynku, którego mocna pozycja zostanie utrzymana w ciągu przynajmniej najbliższych kilku lat. Drugim istotnym trendem na rynku telewizyjnym, obserwowanym w zakończonym roku obrotowym był postępujący wzrost udziałów kanałów tematycznych, proporcjonalnie do postępującego spadku udziałów stacji multitematycznych. Działo się tak mimo spektakularnych zdarzeń jednorazowych jak choćby transmisje z Euro 2012 czy Olimpiady na antenach ogólnopolskich TVP. Można z tego wnioskować, iż tendencja ta będzie kontynuowana także w kolejnych latach i to niezależnie od siły ekskluzywnego, kosztownego kontentu proponowanego widzom przez stacje ogólnopolskie. Nadawcy kanałów tematycznych powinni wzmocnić zatem jeszcze swoją pozycję dzięki efektom procesu cyfryzacji TV. Łączny udział kanałów tematycznych na koniec grudnia 2012 roku wyniósł ok. 40,76% i był wyższy w stosunku do 2011 roku o 5,97% (tj. 34,79%) w grupie komercyjnej 16-49. W ujęciu średniorocznym różnica ta ukształtowała się na nieco niższym poziomie tj. 3,6% (odpowiednio 38% w 2012 roku do 34,1% w 2011 roku).
W całym 2012 roku systematycznie wzrastał udział rynkowy kanałów muzycznych, do którego zaliczane są kanały nadawane przez 4fun Media S.A. W stosunku do 2011 roku wzrósł on o 29% do 1,86%, przy czym w grupie komercyjnej 16-49 - na której 4fun Media S.A. koncentruje swoją działalność - wyniósł 3,18%, tym samym osiągając historyczny rekord udziału w rynku telewizyjnym. Głównymi czynnikami wzrostu rynku kanałów muzycznych w 2012 roku było przede wszystkim wejście na rynek nowych stacji tematycznych oraz postępujący wzrost oglądalności kanałów kablowo-satelitarnych względem kanałów naziemnych.

Wzrost udziałów rynkowych własnych stacji o 32%

W 2012 wszystkie kanały 4fun Media S.A. osiągnęły wzrosty oglądalności względem roku poprzedniego. Tym samym skumulowany udział rynkowy trzech stacji: 4fun.tv, TV DISCO oraz RBL.TV wzrósł w stosunku do 2011 roku o 32% osiągając rekordowy w historii poziom 0,74% w grupie komercyjnej 16-49.

4fun.tv wśród najchętniej oglądanych stacji na rynku kablowo-satelitarnym

Na koniec 2012 roku kanał 4fun.tv odnotował (w grupie komercyjnej 16-49) udział na poziomie 0,70% SHR rynku dystrybucji kablowo-satelitarnej, co stanowiło wzrost o 0,3% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i dało stacji drugie miejsce wśród najchętniej oglądanych kanałów tego segmentu.

Dynamiczny rozwój TV DISCO

TV.DISCO pojawił się w portfolio 4fun Media S.A we wrześniu 2011 roku. Profil muzyczny stacji oparty jest na muzyce dance, przede wszystkim na przebojach polskiego disco i disco polo. Ramówka kanału to nie tylko pasma z muzyką dance, disco i disco polo, ale także programy muzyczne i listy przebojów. Kanał TV.DISCO jest dostępny w sieciach kablowych oraz na platformach cyfrowych. Jego aktualny zasięg techniczny wynosi 31,8% całego rynku dystrybucji telewizyjnej. Stacja nadaje 24 godziny na dobę, a jej sygnał emitowany jest z satelity Hotbird. Dystrybucja kanału prowadzona jest w modelu biznesowym free to air. Na koniec 2012 roku udział stacji TV DISCO wyniósł 0,26% SHR w rynku dystrybucji kablowo-satelitarnej.

RBL.TV: rebranding stacji nadającej muzykę rockową

W trakcie IV kwartału 2012 roku rebel:tv - stacja należąca do 4fun Media S.A., nadająca jako jedyna w Polsce muzykę o profilu rockowym, uprościła swoją nazwę na RBL.TV. Stacja zyskała nowe logo i jeszcze nowocześniejszą oprawę graficzną, zachowując jednocześnie oryginalny profil muzyczny. Stacja zmieniła także format nadawania na 16:9. Wizerunkowe i programowe odświeżenie stacji wychodzi na przeciw oczekiwaniom młodszej grupy widzów. RBL.TV jest kierowana obecnie do osób w wieku 25-34 zamieszkujących duże miasta. Jej aktualny zasięg techniczny wynosi 34,4% całego rynku dystrybucji telewizyjnej. Stacja nadaje 24 godziny na dobę, a jej sygnał emitowany jest z satelity Hotbird. Dystrybucja kanału prowadzona jest w modelu biznesowym free to air. Na koniec 2012 roku udział stacji wyniósł 0,06% SHR w rynku dystrybucji kablowo-satelitarnej.

Platforma internetowa 4fun.tv i aktywność w mediach społecznościowych
 
W 2012 roku 4fun Media S.A. intensyfikowała działalność prowadzoną w ramach platformy internetowej oraz strategię stałego zwiększania aktywności na portalach społecznościowych. Skuteczność tych działań potwierdziła stale rosnąca ilość użytkowników, która tylko w ostatnim miesiącu 2012 roku wzrosła o 11,5% tj. o 77 tyś użytkowników. Imponujące wzrosty notowane były na portalu społecznościowym You Tube, gdzie kanał dedykowany dla 4fun.tv niezmiennie należy do najchętniej odwiedzanych polskojęzycznych kanałów przez internautów, notując miesięcznie powyżej 3 mln odsłon. Niezmienną popularnością cieszą się dostępne tam autorskie produkcje 4fun Media S.A. (głównie Kartony) takie jak: Kapitan Bomba, Pod gradobiciem pytań, Piesek Leszek, Kapitan Bomba, Dominion, Spikani czy Pyta.pl. Najnowszym projektem na YouTube jest uruchomienie subskrypcji na kanale 4funtvextra, którego miesięczne wzrosty oglądalności osiągają dynamikę przekraczającą 30%. Będę tam trafiać tak rozpoznawalne produkcje jak choćby Sok z Buraków Piotra Metza. Równolegle intensyfikowane były działania na Facebooku, których efektem było osiągnięcie na koniec roku liczby blisko 500 tyś fanów.

Działalność spółki zależnej Program Sp. z o.o.

Program Sp. z o.o., wchodząca w skład Grupy Kapitałowej 4fun Media S.A. świadczy usługi dystrybucji kanałów tematycznych na rynek telewizyjnych operatorów kablowych (analogowych i cyfrowych), platform satelitarnych oraz w Internecie, a także zintegrowane usługi wsparcia sprzedaży w obszarze marketingu, public relations i konsultingu produktowego. Program Sp. z o.o. posiada obecnie jedno z najatrakcyjniejszych na rynku portfolio kanałów tematycznych o zróżnicowanej tematyczne. W 2012 roku w swojej ofercie Spółka posiadała kilkanaście kanałów o zróżnicowanej tematyce: od kanałów informacyjnych (CNBC), przez kanały popularno-naukowe (History, DaVinci Learning), po rozrywkowe i dedykowane dzieciom oraz widzom dorosłym.
W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku, Program Sp. z o.o, poszerzyła dotychczasowe portfolio o kanał edukacyjny do nauki języka angielskiego English Club TV oraz zawarła kilka znaczących umów dystrybucyjnych, wprowadzając m.in. kanał DaVinci Learning do oferty największej platformy telewizji płatnej Cyfrowy Polsat oraz jego katalogu VOD do oferty innej platformy, „N”. Ta ostatnia, dzięki staraniom Spółki, podpisała także umowę dystrybucyjną kanału History HD. W 2012 roku głównymi klientami Spółki byli następujący nadawcy telewizyjni: AETN, NTV Hungary Commercial Limited Liability Company, Playboy TV UK/Benelux limited, Satelite Television International B.V, DaVinci Media.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...