reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

3,566 mln abonentów Cyfrowego Polsatu

dodano: 2013-03-12 10:34 | aktualizacja: 2013-03-14 10:13
autor: Anita Dąbek | źródło: satkurier.pl / Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat Logo Telewizja Telefon Internet Na koniec 2012 roku platforma satelitarna Cyfrowy Polsat miała 3.566.144 abonentów, wzrost o 8.256 z 3.557.888 na koniec września 2012 roku. Jest to prawie dwukrotnie większy wzrost niż ten odnotowany w trzecim kwartale 2012 roku. W skali całego roku platforma powiększyła swoją bazę abonentów o 14.473. Na koniec grudnia 2012 roku z Pakietu Familijnego* korzystało 2.761.248 abonentów, czyli więcej o 4.846 abonentów w porównaniu ze stanem z końca września 2012 roku i o 23.768 mniej niż rok wcześniej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2012 roku z Pakietu Mini** korzystało 804.896 abonentów, o 3.410 więcej w porównaniu ze stanem sprzed 3 miesięcy i o 38.241 więcej w porównaniu ze stanem sprzed roku. Wskaźnik odpływu abonentów (churn) w 2012 roku wyniósł 8,6 proc. (o 0,5 p.p. mniej niż w 2011 roku). Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) w 2012 roku wyniósł 39,3 zł (46,6 zł dla Pakietu Familijnego i 13,4 zł dla Pakietu Mini), o 0,2 zł mniej niż w 2011 roku.

*Pakiet Familijny – startowy pakiet programowy oferowany w ramach usługi płatnej telewizji cyfrowej obejmujący abonentów następujących pakietów: Pakiet Familijny, Pakiet Familijny HD, Pakiet Familijny Max HD oraz powiązanych z nimi pakietów premiowych;
** Pakiet Mini – startowy pakiet programowy oferowany w ramach usługi płatnej telewizji cyfrowej obejmujący abonentów następujących pakietów: Pakiet Mini, Pakiet Mini HD, Pakiet Ekstra (TV Mobilna);


Inne ważne informacje:
  • Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła w całym roku o 77 tys. do 150 tys.;
  • Łączna liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wyniosła 145 tys.;
  • Niemal 70% abonentów Cyfrowego Polsatu korzysta z dekoderów HD, a ok. 12% posiada usługę Multiroom;
  • Według najnowszych badań, ipla posiada średnio 2,3 mln aktywnych użytkowników. Już prawie 50% ruchu generują użytkownicy urządzeń mobilnych i Smart TV. W IV kw. 2012 r. i całym 2012 85% przychodów ipla pochodziło z reklam, a 15% z transakcji zakupu treści. W ostatnim kwartale zeszłego roku ipla odnotowała pozytywny wynik EBITDA – 0,7 mln zł;
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł w IV kw. 20,8%, a w całym 2012 roku 20,5%;
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł w IV kw. do 23,4%, a w całym 2012 roku do 23,2%.
To był kolejny bardzo udany dla nas rok. Rozwijaliśmy się zarówno organicznie, jak i poprzez strategiczne akwizycje, prowadząc liczne projekty pozwalające nam na konsekwentną realizację strategii rozwoju Grupy. Wszystkie działania, w tym rozszerzenie naszej działalności w segmencie usług online, skutecznie umocniły Cyfrowy Polsat na pozycji lidera multimedialnej rozrywki w Polsce. W 2012 roku, dwa razy szybciej niż zapowiadaliśmy, osiągnęliśmy także oczekiwane synergie pomiędzy platformą Cyfrowy Polsat a Telewizją Polsat – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

Kluczowe dane finansowe Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat

Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała w IV kw. 2012 r. 4-procentowy wzrost przychodów, który zawdzięcza przede wszystkim organicznemu rozwojowi segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym. Efektywne zarządzanie bazą kosztową zaowocowało 4-procentowym spadkiem kosztów bez amortyzacji. W efekcie Grupa odnotowała wzrost wyniku EBITDA o 25% do 247 mln zł i wzrost marży EBITDA o 5,5 p.p. do 32,9%. Zysk netto w IV kw. 2012 r. wzrósł o 59% do 122 mln, na co pozytywny wpływ miały niższe koszty obsługi długu, m.in. dzięki wcześniejszej spłacie części zadłużenia w wysokości 200 mln zł oraz wycena obligacji Senior Notes denominowanych w euro.

- W zeszłym roku warunki makroekonomiczne oraz rynkowe nie sprzyjały prowadzonej przez nas działalności. Tym bardziej cieszą nasze wysokie wyniki, w tym roczny wynik EBITDA przekraczający 1 mld zł i wyraźny wzrost zyskowności obu segmentów biznesowych. Tak dobre wyniki finansowe i wysokie przepływy pieniężne, które gwarantują regularną spłatę, a nawet wcześniejszą przedpłatę zadłużenia Grupy, dają nam komfort i optymistyczną wizję przyszłego rozwoju - komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A.

 

IV kw. 2012

 

Zmiana rok do roku

 

2012

 

Zmiana rok do roku

 

Przychody (w mln zł)

753

4%

2.783

17%

Koszty* (w mln zł)

506

-4%

1.751

6%

EBITDA (w mln zł)

247

25%

1.032

40%

Marża EBITDA

32,9%

5,5 p.p.

37,2%

6,1 p.p.

Zysk /(strata) netto (w mln zł)

122

59%

598

>100%

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości

Segment usług świadczonych klientom indywidualnym

Kapitałem platformy Cyfrowy Polsat jest stabilna baza abonentów płatnej telewizji, w oparciu o którą, oferując nowe usługi, możemy budować dodatkową wartość dla naszej Grupy. Bardzo nas również cieszy dynamicznie rosnąca baza klientów usługi dostępu do Internetu, stanowiąca dla nas źródło dalszego wzrostu przychodów – podkreśla Dominik Libicki.

Organiczny wzrost przychodów segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym wynika przede wszystkim ze stabilnego wzrostu ARPU, osiąganego dzięki rosnącej liczbie klientów wyższych pakietów telewizyjnych oraz usługom dodatkowym (Multiroom, PPV), a także z intensywnego rozwoju bazy klientów usług dostępu do Internetu. Przy efektywnym zarządzaniu kosztami, Cyfrowy Polsat wypracował  36-procentowy wzrost wyniku EBITDA rok do roku.

Dzięki skutecznym programom utrzymaniowym i dbałości o wysoki poziom satysfakcji klientów spółka obniżyła poziom wskaźnika odpływu abonentów do 8,6% w 2012 roku.

 

IV kw. 2012

IV kw. 2011

Zmiana rok do roku

Baza abonentów usług DTH (tys.)

3.566

3.552

0,4%

Abonenci – Pakiet Familijny / Premium (tys.)

2.761

2.785

-0,9%

ARPU Pakietu Familijnego / Premium (zł)

48,2

45,2

6,6%

Abonenci – Pakiet Mini (tys.)

805

766

5%

ARPU Pakietu Mini (zł)

13,4

13,9

-3,6%


 

IV kw. 2012

 

Zmiana rok do roku

 

2012

 

Zmiana rok do roku

 

Przychody (w mln zł)

475

10%

1.808

9%

Koszty* (w mln zł)

345

3%

1.176

0%

EBITDA (w mln zł)

130

36%

632

31%

Marża EBITDA

27,5%

5,2 p.p.

35%

5,7 p.p.

Zysk /(strata) netto (w mln zł)

26

>100%

592

>100%

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

- W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej skutecznie realizowaliśmy strategię utrzymania   20-21-procentowego udziału w oglądalności, a jednocześnie nasze kanały telewizyjne zwiększyły udział w „torcie reklamowym”. Dzięki dobrze skomponowanej ramówce oraz optymalnym, adekwatnym do warunków rynkowych, inwestycjom w treści programowe, osiągnęliśmy w IV kwartale wzrost marży EBITDA o ponad 6 punktów procentowych – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Kontynuując przyjętą strategię maksymalizacji marży EBITDA poprzez efektywne zarządzanie ramówką, Grupa Telewizji Polsat osiągnęła w IV kw. rok do roku 15-procentowy wzrost wyniku EBITDA do 117 mln zł. Marża EBITDA w IV kw. wyniosła 37,7%.

Zarówno w  IV kwartale, jak i w całym 2012 r. wyraźny wpływ na wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat miało rozszerzanie zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej i tym samym postępująca fragmentaryzacja rynku. Udział w oglądalności naszych kanałów tematycznych wzrósł w IV kw. rok    do roku o 22% do 5,3%, natomiast udział w oglądalności kanału głównego spadł o 8,5% do 15,6%. W całym 2012 r. udział w oglądalności kanałów tematycznych wzrósł o 11% do 4,8%, a kanału głównego spadł o 4,5% do 15,7%, uzyskując najwyższy poziom na rynku.  Na wyniki roczne istotny wpływ miały również transmisje ważnych wydarzeń sportowych (EURO 2012 oraz Igrzysk Olimpijskich) w kanałach telewizji publicznej.

Zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2012 r. przychody Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej zanotowały znacząco lepszą dynamikę niż rynek: -3,8% do -5,9% oraz -3% do -5,6% odpowiednio w IV kw. i w 2012 r. Przełożyło się to na wzrost udziału Telewizji Polsat w rynku reklamy w IV kw. do 23,4%, a w całym 2012 r. do 23,2%.

 

IV kw. 2012

IV kw. 2011

Zmiana rok do roku

Udział w oglądalności*

20,8%

21,3%

-2,3%

Udział w oglądalności* – POLSAT

15,6%

17%

-8,5%

Udział w oglądalności* – kanały tematyczne

5,3%

4,3%

22%

Udział w rynku reklamy

23,4%

22,9%

2,3%

Zasięg techniczny - POLSAT

98,6%

97,8%

0,8%

* NAM, wszyscy 16-49, cała doba, SHR%, analizy wewnętrzne

 

IV kw. 2012

 

Zmiana rok do roku

 

2012

 

Zmiana rok do roku

 

Przychody (w mln zł)

311

-4%

1.091

-1%

Koszty* (w mln zł)

194

-12%

691

-9%

EBITDA (w mln zł)

117

15%

400

18%

Marża EBITDA

37,7%

6,1 p.p.

36,7%

5,8 p.p.

Zysk /(strata) netto (w mln zł)

96

26%

307

32%

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji i utraty wartości


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

529 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...