reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP1, TVP2, Polsat i TVN straciły 14,5% przychodów z reklam

dodano: 2013-05-20 17:57 | aktualizacja: 2013-05-21 11:55
autor: Janusz Sulisz | źródło: wyborcza.biz

samsung 3D W pierwszym kwartale 2013 roku firmy wydały na reklamę w mediach o 6,9 proc. mniej niż przed rokiem, wynika z raportu domu mediowego Starlink. Wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1,569 mld zł i była o 115 mln zł mniejsza w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 roku. Wydatki reklamowe firm telekomunikacyjnych uległy szczególnemu ograniczeniu na tle wydatków firm z innych branż. Pociągnęło to w dół cały rynek, zmniejszając wydatki reklamowe aż o 21,3 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Sieci handlowe zwiększyły budżety reklamowe rok do roku aż o 15 proc., czyli do poziomu 24,5 mln zł. Na reklamach nie oszczędzali również producenci sprzętu dla gospodarstw domowych oraz mebli.

Zdaniem autorów raportu „Rynek reklamy w Polsce w I kwartale 2013 r.”, Polacy kupują ostrożnie i oszczędnie, korzystając przede wszystkim z sieci dyskontów. - Dzięki spadającej inflacji dochody gospodarstw domowych zaczęły rosnąć szybciej niż ceny. Ta skromna nadwyżka nie jest jednak przeznaczana na konsumpcję, lecz odkładana na czarną godzinę - oszczędności gospodarstw domowych w bankach wzrosły w I kwartale o przeszło 17 mld złotych - czytamy w raporcie.

Przychody mediów kurczyły się - z wyjątkiem Internetu. Na reklamę w wideo na życzenie firmy wydały aż o 35 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2012 roku. Na razie jednak stanowi ona tylko 7,1 proc. budżetów internetowych.

Telewizja, na którą wciąż przypada blisko połowa wszystkich wydatków reklamowych, traciła już szósty kwartał z rzędu. W pierwszym kwartale 2013 roku jej wpływy zmalały o 7,9 proc., głównie za sprawą oszczędności w firmach telekomunikacyjnych.

TVP1, TVP2, Polsat i TVN straciły łącznie 14,5 proc. przychodów z reklam, podczas gdy TV4, TVN7, TV Puls - 3 proc. Rosły natomiast kanały tematyczne, i to aż o 13,9 proc. Obecnie należy do nich już co czwarta złotówka wydana przez firmy na reklamę w telewizji (25,8 proc.).

Przychody reklamowe magazynów spadły o 16,3 proc., dzienników - o 24 proc., rozgłośni radiowych - o 3,9 proc., firm reklamy zewnętrznej - o 16,2 proc., a kin - o 13,3 proc.

Autorzy raportu szacują, że w 2013 roku rynek reklamowy w Polsce zmniejszy się o 4,2-4,5 proc.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...