dodano: 2013-09-26 16:44 | aktualizacja:
2013-09-26 17:10
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Discovery Networks CEEMEA
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„In vitro. Czekając na dziecko” to pierwsza w historii seria dokumentalna wyprodukowana w Polsce poświęcona leczeniu metodą in-vitro. Na antenie
TLC (
TLC HD) zostanie pokazana już jesienią br. Pozostałe premiery przygotowane przez
Discovery Networks to: lokalizowana produkcja
„Stalking - zła miłość”, którą na antenie
ID poprowadzi
Dominika Ostałowska, nowy sezon
„Fanów czterech kółek”, w którym znajdzie się odcinek nakręcony w Warszawie, a także dwie produkcje z udziałem najbardziej znanego łowcy przygód i specjalisty od survivalu:
„Bear Grylls - ucieczka z piekła” oraz
„Przetrwać z Bearem Gryllsem”.
- Konkurencja na polskim rynku telewizyjnym jest niezwykle silna, a publiczność bardzo wymagająca. Dlatego, aby sprostać oczekiwaniom naszych widzów, inwestujemy w technologię oraz atrakcyjne treści programowe. W 2013 roku wprowadziliśmy Discovery Channel w wersji HD, wkrótce potem w formacie tym dostępne było również TLC. Naszym celem jest zapewnienie odbiorcom wszystkich naszych kanałów w najwyższej jakości. Ponadto w tym roku przedstawiliśmy ofertę Discovery on Demand, która dostępna jest nie tylko dla naszych partnerów dystrybucyjnych w Polsce, ale w całej Europie Środkowej. Naszym głównym celem jest nieustanne inwestowanie w nowe produkcje. Discovery to największy producent treści dokumentalnych na świecie i w 2013 roku planujemy przeznaczyć 1,5 mld dolarów na nowe programy. Te inwestycje przekładają się na doskonałe wyniki oglądalności naszych stacji. W minionym lecie odnotowaliśmy rekordowe wyniki w historii naszych kanałów w Polsce - powiedział
Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe,
Discovery Networks CEEMEA.
Tej jesieni na TLC...
„In vitro. Czekając na dziecko” to sześcioodcinkowy program, którego premiera odbędzie się już 15 października br., o godzinie 22:30. To pierwsza seria dokumentalna poświęcona w całości tematowi zapłodnienia in vitro, która została wyprodukowana w Polsce. Widzowie będą świadkami zmagań 6 par, znajdujących się w różnych fazach procesu leczenia niepłodności. Poznamy motywacje bohaterów, dowiemy się, z jakimi trudnościami i emocjami wiązały się ich poprzednie próby zajścia w ciążę. Będziemy im towarzyszyli w długim i wyczerpującym procesie, jakim jest zapłodnienie in vitro. W tym czasie pary będą musiały podjąć niezwykle trudne decyzje, a szczęśliwy finał nie będzie pewny. Bardzo ważnymi postaciami są także lekarze. Ich rolą jest nie tylko pomoc bohaterom programu, będą również przewodnikami widzów po tajemnicach i kontrowersjach związanych z zapłodnieniem in vitro.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że TLC jako pierwsza w Polsce telewizja zdecydowała się na wyprodukowanie serii dokumentalnej, podejmującej tak skomplikowaną i budzącą silne emocje tematykę. Po dużym sukcesie naszych poprzednich lokalnych produkcji tym razem przybliżymy naszym widzom rozterki i emocje par, które z determinacją dążą do spełnienia swojego największego marzenia w życiu - posiadania ukochanego dziecka - powiedział
Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe,
Discovery Networks CEEMEA.
Zdjęcia do programu
„In vitro. Czekając na dziecko” powstały w klinice
nOvum - specjalizującej się w leczeniu niepłodności. Oprócz wzruszających historii par oraz wspaniałych postaw lekarzy, w programie zobaczymy również gości specjalnych. Jednym z nich będzie
Wojtek Namysłowski - najstarsze dziecko urodzone w klinice
nOvum oraz
Agnieszka Ziółkowska, która jako pierwsza w Polsce przyszła na świat dzięki metodzie in vitro. Poznamy również profesora
Szamatowicza - ojca polskich badań nad bezpłodnością oraz
Annę Krawczyk - prezes
Stowarzyszenia Nasz Bocian, udzielającego pełnego wsparcia rodzinom starającym się o dziecko. W programie usłyszymy też głos ikony polskiego dokumentu, czyli
Krystyny Czubówny.
„In vitro. Czekając na dziecko” zostało wyprodukowane przez
Endemol dla
Discovery Networks.
Nowa szata graficzna oraz pozycjonowanie kanału TLC
Zgodnie z hasłem
„Życie. To warto zobaczyć”, 15 października br.
TLC zyska nowy wizerunek. Odświeżone logo razem z nową oprawą graficzną kanału sprawią, że stacja stanie się żywsza i jaśniejsza. Wygląd kanału będzie nowoczesny i bardziej lśniący. Elementy wizualne zostały wykonane w środowisku 3D i zaprojektowane w taki sposób, aby logo pozostawało w ruchu, stając się oknem, przez które będzie można oglądać świat programów
TLC.
- Uważnie wybraliśmy paletę kolorów, które nadadzą TLC żywy, ciepły i przyjazny charakter. Barwy będą reprezentować kluczowe wartości stacji, takie jak pewność siebie, odwagę i wyjątkowość - powiedział
Richard Pembroke, Head of Channels Central Europe,
Discovery Networks CEEMEA.
Globalnemu odświeżeniu
TLC towarzyszyć będzie błyskotliwa oferta programowa stacji. Nowa ramówka zostanie wypełniona fascynującymi seriami, a wśród nich:
„Salon ostatniej szansy” z udziałem
Hanny Knopińskiej-Grzenkowicz,
„Masterchef Australia 3”,
„Honey Boo Boo”,
„Owładnięci obsesją”,
„Zbuntowani Amisze 2”,
„Skarby ze strychu”,
„Stawiam na dziecko!” oraz
„Nieudane operacje plastyczne”.
ID zwraca uwagę na stalking
Najpopularniejszy w Polsce kanał w kategorii „mystery & suspense” (dokumenty z dreszczykiem) -
ID, odnotowuje imponujące wzrosty wyników oglądalności od momentu swojej premiery i jest obecnie stacją najszybciej zyskującą widownię w całym portfolio
Discovery Networks w naszym kraju.
ID jest również najdłużej oglądanym kanałem w ofercie kablowo-satelitarnej - widzowie spędzają średnio na nim 51 minut dziennie.
Tej jesieni na kanale zobaczymy nową międzynarodową produkcję
„Stalking - zła miłość”, która będzie miała swoją premierę 4 listopada br. Program zostanie poprowadzony przez popularną aktorkę
Dominikę Ostałowską. Razem z premierą programu, pod patronatem
ID rozpocznie się kampania społeczna, zwracającą uwagę na zjawisko stalkingu, które staje się coraz bardziej niebezpieczne. Partnerem akcji będzie organizacja pozarządowa
„Można inaczej”.
W ramach kampanii utworzona zostanie dedykowana strona internetowa w domenie
www.idpolska.pl, na której widzowie znajdą informacje na temat stalkingu. Ofiary prześladowania będą mogły uzyskać pomoc, a także dowiedzieć się więcej o samym programie.
Bear Grylls wraca na Discovery Channel
Na jesieni br.
Discovery Channel, najpopularniejszy kanał dokumentalny w Polsce, pokaże zupełnie nowe oblicze serii survival. Na antenę wraca bowiem słynny podróżnik i łowca przygód
Bear Grylls, który wystąpi aż w dwóch porywających produkcjach. Nowy program
„Bear Grylls - ucieczka z piekła” zadebiutuje na antenie
Discovery Channel i
Discovery Channel HD 3 października br. o godzinie 22:00. Mistrz sztuki przetrwania odsłoni przed nami kulisy zaskakujących i niebezpiecznych sytuacji, w których znaleźli się zwykli ludzie, którzy w ekstremalnych warunkach musieli walczyć o życie. Natomiast w
„Przetrwać z Bearem Gryllsem”, podróżnik zostanie przewodnikiem 10 dwuosobowych zespołów przemierzających najbardziej nieprzyjazne rejony Nowej Zelandii. Nagrodą będzie pół miliona dolarów. To nie koniec serii survivalu na antenie stacji - w październiku br. i listopadzie br. polskich widzów czekają jeszcze premiery programów
„Ed Stafford poza cywilizacją” oraz
„Ekstremalny off road”.
Na jesieni na antenę
Discovery Channel i
Discovery Channel HD wrócą również
„Fani czterech kółek”. Nowa seria powinna jeszcze bardziej przypaść do gustu polskim fanom motoryzacji, gdyż jeden z odcinków programu został nakręcony w Warszawie. Premiera nowego sezonu nastąpi 18 października br.
Osiągnięcia Discovery Networks w 2013 roku
Rok 2013 był bardzo dobrym okresem dla
Discovery Networks w Polsce.
Discovery Channel pozostaje liderem wśród kanałów dokumentalnych z ponad 30-proc. wzrostem oglądalności licząc rok do roku.
TLC jest nadal najpopularniejszym międzynarodowym programem lifestylowym, natomiast
ID przewodzi kategorii „mystery & suspense”. W tym roku
Discovery Channel oraz
TLC zostały zaprezentowane polskim widzom w jakości HD. Natomiast 17 września br. kanał
Discovery World przekształcił się w kanał
Discovery Turbo Xtra. Jego oferta skierowana jest do młodych polskich mężczyzn. Tydzień po debiucie oglądalność kanału wzrosła o 55 proc. w porównaniu z 4 ostatnimi tygodniami
Discovery World.
W połowie roku uruchomiona została usługa
Discovery on Demand, w której polscy widzowie mają dostęp obecnie do 150 programów
Discovery Networks, a w ramach pakietu
iplaNetTV można oglądać linearną transmisję
Discovery Channel w Internecie.
Projekty badawcze Discovery Networks
Discovery Networks nieustannie inwestuje w badania, gdyż niezwykle ważna jest dla firmy znajomość widowni. W 2013 roku
Discovery Networks przeprowadziło lub uaktualniło ważne projekty badawcze w rejonie
CEEMEA, m.in. badania na temat kobiet -
SHE oraz mężczyzn -
SPECIES.
SHE to kompleksowe badanie na temat życia kobiet, ich nastawienia oraz aspiracji. Wzięło w nim udział 5500 kobiet w wieku 20-49 lat z 11 krajów (również z Polski). Badanie wykazało, że dla kobiet istnieje pięć wyznaczników szczęścia. Najważniejszym z nich jest nastawienie do życia. Szczęście to stan umysłu, jest ono w zasięgu każdej kobiety, ponieważ nie zależy od zamożności, okoliczności czy losu - szczęście zależy od stosunku do życia. Dla wszystkich kobiet również życiowy partner jest niezwykle istotny. Osoby w związkach są szczęśliwsze niż te samotne. Badanie wykazało także, że kobiety zadowolone ze swojego wyglądu są bardziej pewne siebie w kontaktach ze światem i nie chodzi tu o próżność, a raczej o pozytywny obraz siebie. Według badania bardzo ważna jest dla kobiet rola przyjaciół oraz więzi rodzinnych, które dają im społeczne i emocjonalne oparcie, a także okazję do samorozwoju oraz miłego spędzenia wolnego czasu. Ostatnim wyznacznikiem szczęścia okazał się status społeczny. Praca sprawia kobietom radość, a docenienie oraz możliwość samorealizacji jest ważniejsze od pieniędzy i władzy.
Jak w tym badaniu prezentują się Polki? 72 proc. kobiet twierdzi, że czuje się szczęśliwa i jest to wynik zbliżony do europejskiej średniej. Natomiast różnią się nieco wyznaczniki, które są dla nich najważniejsze. Na przykład rodzina i przyjaciele pełnią w życiu Polek większą rolę niż partner, chociaż mężatki nadal są szczęśliwsze niż singielki. Polki przywiązują zdecydowanie większą wagę do swojego wyglądu niż ich koleżanki z Europy Zachodniej. Pomimo że macierzyństwo pozostaje kluczem do szczęścia dla większości badanych, to w badaniu ujawniła się również rosnąca grupa, która nie chce mieć dzieci - 14 proc. Polek w wieku 20-30 lat wcale nie myśli o wychowaniu potomstwa.
Discovery SPECIES to z kolei najbardziej kompleksowe badanie młodych mężczyzn przeprowadzone w Europie. W ramach projektu w latach 2008 - 2012 przebadano 32300 mężczyzn w wieku 18-49 lat, w tym 3000 z Polski. Najnowsza wersja raportu przedstawia kluczowe trendy w poglądach życiowych mężczyzn. Okazuje się, że oprócz pracy, która wciąż pozostaje ważna dla mężczyzn, w życiu bardzo istotne są również partnerska relacja, realizacja własnych pasji, technologie, a także ojcostwo. Polscy mężczyźni wpisują się w te trendy, jednak posiadają także wyróżniające ich cechy. Na przykład 71 proc. Polaków wierzy, że uda im się poprowadzić własną firmę - to jeden z najwyższych wyników w Europie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.