dodano: 2013-10-14 14:46 | aktualizacja:
2013-10-14 15:04
autor: Łukasz Knapik |
źródło: A+E Networks Poland
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wraz ze startem kampanii reklamowej
„Wikingów” uruchomiony został oddzielny sygnał (feed) na
HISTORY, który pozwoli na zmiany w ramówce kanału względem paneuropejskiej wersji stacji, w tym na wprowadzenie na antenę programów dostosowanych do potrzeb polskiej widowni, bloków autopromocyjnych oraz rozpoczęcie lokalnych akcji marketingowych. W zeszłym roku A+E Networks uruchomiło już polski feed na drugim kanale ze swojego portfolio – poświęconym zbrodniom i śledztwom
CI POLSAT.
„Wikingowie” (9 odc. x 60 min.) to serial fabularny, którego pierwszą serię obejrzało ponad 80 milionów Amerykanów. Jest oparty na legendzie o Ragnarze Lodbroku (w tej roli Travis Fimmel), ciekawym świata wikingu, który stara się przełamywać wszelakie bariery i odkrywać nowe ziemie do podbicia. Ragnar – młody rolnik i głowa rodziny – jest głęboko sfrustrowany zachowawczą polityką swojego wodza, Jarla Haraldsona (w tej roli nagrodzony Złotym Globem Gabriel Byrne – In Treatment, Podejrzani, Ścieżka strachu), który każdego lata wysyła wikińskich najeźdźców na wschód, do krain zamieszkałych przez biednych Bałtów i Słowian. Jarl nie chce zaryzykować nowego kierunku wyprawy. Z pomocą swojego przyjaciela Flokiego (Gustaf Skarsgĺrd – Niepokonani, Zło) budują nową generację łodzi – szybszych, kunsztownie wykonanych i bardziej opływowych niż cokolwiek, co do tej pory pływało po morzach.
Oprócz Fimmela, Byrne’a i Skarsgĺrda w obsadzie serialu znaleźli się Katheryn Winnick (Bones-Kości; Miłość i inne używki) jako Lagertha, niezłomna i waleczna żona Ragnara; Jessalyn Gilsig (Glee, Herosi, Bez skazy, Friday Night Lights) jako Siggy, piękna i podstępna żona Jarla Haraldsona; George Blagden (Les Miserables Nędznicy, Gniew tytanów) jako Athelstan, młody mnich chrześcijański pojmany w czasie pierwszego najazdu Ragnara na Anglię oraz Clive Standen (Camelot, Robin Hood) jako Rollo, impulsywny, dziki i zazdrosny brat Ragnara.
W ramach kampanii promującej „Wikingów”, HISTORY zorganizowało event, którego atrakcję wieczoru stanowił występ Addictive TV – znanego brytyjskiego duetu DJ’ów, twórców muzycznych trailerów filmowych i mash-up’ów.
Kampania reklamowa serialu rozpoczęła się 7 października i potrwa do końca grudnia. Obejmuje ona współpracę z czołowymi operatorami – Cyfrowym Polsatem i UPC Polska, promocję telewizyjną na kanałach z portfolio koncernu A+E Networks Poland (HISTORY, HISTORY HD, CI POLSAT) oraz na głównej antenie Polsatu, reklamę prasową (m.in. Gazeta Wyborcza, Playboy, Tele Tydzień, Focus, To & Owo, Świat Wiedzy), internet (m.in. Onet.pl, Filmweb.pl), kino (Multikino), radio (RMF FM) oraz outdoor w 9 największych miastach Polski. Zaplanowana jest również szeroka promocja w mediach społecznościowych na Facebooku oraz YouTube. Międzynarodową kreację przygotował wewnętrzny dział A+E Networks. Planowaniem mediów w Polsce zajął się Polsat Media oraz dom mediowy OMD Media Direction.
„Wikingowie” podbili Amerykę – to najpopularniejszy nowy serial fabularny wśród stacji kablowych i satelitarnych w 2013 roku w USA. To pierwsza fabularna produkcja na HISTORY w Polsce i jesteśmy pewni, że ta kampania reklamowa przyciągnie widzów, którzy poznają nowy wymiar rozrywki – mówi Izabella Wiley, Dyrektor Generalna w A+E Networks Poland. Od dłuższego czasu HISTORY utrzymuje w czołówce kanałów dokumentalnych w Polsce w grupie komercyjnej, a oglądalność naszego kanału dynamicznie rośnie. Liczymy, że ta kampania pomoże zwiększyć świadomość naszej marki i ugruntować jej pozycję w Polsce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.