reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki Grupy Kapitałowej Kino Polska TV SA

dodano: 2013-11-15 10:39 | aktualizacja: 2013-11-15 10:44
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Kino Polska TV

Kino Polska Przyznanie koncesji na pierwszy ogólnopolski kanał filmowy dla Stopklatka TV - wspólnej inicjatywy Kino Polska TV SA i Agora SA - to dla nadawcy jedno z najbardziej spektakularnych wydarzeń wśród spółek indeksu WIG-MEDIA, nie tylko w minionym kwartale, ale i w całym 2013 roku. Trzeci kwartał 2013 roku przyniósł Grupie także dobre wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł 3 mln 57 tys. zł. W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. zysk netto wyniósł 12 mln 647 tys. i był o 16 proc. większy, niż przed rokiem.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Grupa Kino Polska TV SA zakończyła III kwartał 2013 r. z łącznymi przychodami ze sprzedaży na poziomie 25 mln 376 tys. zł, co stanowiło wynik nieznacznie lepszy od ubiegłorocznego (25 mln 255 tys.). Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w trzech pierwszych kwartałach ponad 13,8 mln zł i był wyższy o 3 proc. od ubiegłorocznego.

Stopklatka TV

Oprócz dobrych wyników, miniony kwartał przyniósł informacje mające istotny wpływ na rozwój Grupy Kino Polska TV SA w najbliższych latach. Koncesja dla Stopklatka TV oznacza dołączenie Grupy do wąskiego grona bezpłatnych nadawców docierających do widzów w całym kraju. Stacja rozpocznie ogólnokrajową emisję do 28 kwietnia 2014 r. Koncesja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji obowiązuje do 29 października 2023 r. Wybór KRRiT miał wpływ na nastroje wśród inwestorów. W okresie od 9 września 2013 r., dnia ogłoszenia decyzji, do końca III kw., kapitalizacja Kino Polska TV SA wzrosła o 18 proc. W październiku wartość Spółki przekroczyła 400 mln zł.

Razem z Agora SA

Dzięki wejściu na rynek operatorów ogólnopolskich kanałów bezpłatnych, Grupa zaczyna być wymieniana jako jeden z najszybciej rozwijających się podmiotów, należących do czołówki branży telewizyjnej w Polsce.

Osiągamy dobre wyniki, bo inwestujemy w ciągły rozwój i wchodzimy w kolejne obszary aktywności medialnej. W realizacji naszej strategii biznesowej ważnym elementem staje się współpraca z Agora SA przy telewizji Stopklatka TV. Widzimy tutaj wiele obszarów synergii dla obu partnerów – mówi Bogusław Kisielewski, Członek Zarządu Kino Polska TV SA.

Realizacja wspólnego projektu z Agora SA otwiera przed Grupą liczne możliwości korzystania z wieloletniego doświadczenia partnera, należącego do najdłużej działających holdingów medialnych. Ekspertyza Agory obejmuje m.in. łączenie potencjału wielu mediów czy prowadzenie ogólnopolskich, realizowanych na dużą skalę kampanii marketingowych. Agora SA posiada jeden z największych dzienników w Polsce, obecna jest także na licznych rynkach lokalnych, co będzie stanowić istotne wsparcie przy promocji Stopklatka TV. Kino Polska oferuje Partnerowi z kolei jedną z najlepszych ekspertyz w Polsce w zakresie budowy i rozwoju nowych biznesów telewizyjnych.

Dynamiczny rozwój Grupy

Kompetencje Grupy w zakresie rozwoju biznesu telewizyjnego potwierdza decyzja KRRiT o przyznaniu Kino Polska TV SA koncesji na kolejny 10-letni okres na rozpowszechnianie drogą rozsiewczą satelitarną Telewizji Kino Polska. Nowa koncesja będzie obowiązywała od 18 grudnia 2013 r. do 17 grudnia 2023 r. Kanał coraz częściej wybierają także widzowie. W okresie od stycznia do września 2013 r. średnia oglądalność Telewizji Kino Polska w grupie AMR 4+ wzrosła o 16 proc. w stosunku do tego samego okresu w ub.r.

Obecnie kontynuowane są, rozpoczęte w I półroczu 2013 r., działania mające na celu przejęcie przez Grupę Kino Polska TV SA na własność wszelkich aktywności związanych z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych z rodziny FilmBox. Działania te prowadzone są z uwagi na rozwój Grupy na międzynarodowym rynku telewizyjnym.

Naszym priorytetem pozostaje rynek w Polsce, ale już w czerwcu br. podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu działalności na rynki międzynarodowe. W tym celu planujemy przejęcie kontroli nad produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox, docierających do widzów zarówno w naszym kraju, jak i zagranicą. Swoje wersje międzynarodowe posiadają także kanały Kino Polska oraz Kino Polska Muzyka - mówi Bogusław Kisielewski.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

529 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...