dodano: 2013-11-15 10:39 | aktualizacja:
2013-11-15 10:44
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Kino Polska TV
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Grupa Kino Polska TV SA zakończyła III kwartał 2013 r. z łącznymi przychodami ze sprzedaży na poziomie
25 mln 376 tys. zł, co stanowiło wynik nieznacznie lepszy od ubiegłorocznego (25 mln 255 tys.). Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w trzech pierwszych kwartałach ponad 13,8 mln zł i był wyższy o 3 proc. od ubiegłorocznego.
Stopklatka TV
Oprócz dobrych wyników, miniony kwartał przyniósł informacje mające istotny wpływ na rozwój Grupy Kino Polska TV SA w najbliższych latach. Koncesja dla Stopklatka TV oznacza dołączenie Grupy do wąskiego grona bezpłatnych nadawców docierających do widzów w całym kraju. Stacja rozpocznie ogólnokrajową emisję do 28 kwietnia 2014 r. Koncesja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji obowiązuje do 29 października 2023 r. Wybór KRRiT miał wpływ na nastroje wśród inwestorów. W okresie od 9 września 2013 r., dnia ogłoszenia decyzji, do końca III kw., kapitalizacja Kino Polska TV SA wzrosła o 18 proc. W październiku wartość Spółki przekroczyła 400 mln zł.
Razem z Agora SA
Dzięki wejściu na rynek operatorów ogólnopolskich kanałów bezpłatnych, Grupa zaczyna być wymieniana jako jeden z najszybciej rozwijających się podmiotów, należących do czołówki branży telewizyjnej w Polsce.
–
Osiągamy dobre wyniki, bo inwestujemy w ciągły rozwój i wchodzimy w kolejne obszary aktywności medialnej. W realizacji naszej strategii biznesowej ważnym elementem staje się współpraca z Agora SA przy telewizji Stopklatka TV. Widzimy tutaj wiele obszarów synergii dla obu partnerów – mówi
Bogusław Kisielewski, Członek Zarządu Kino Polska TV SA.
Realizacja wspólnego projektu z Agora SA otwiera przed Grupą liczne możliwości korzystania z wieloletniego doświadczenia partnera, należącego do najdłużej działających holdingów medialnych. Ekspertyza Agory obejmuje m.in. łączenie potencjału wielu mediów czy prowadzenie ogólnopolskich, realizowanych na dużą skalę kampanii marketingowych. Agora SA posiada jeden z największych dzienników w Polsce, obecna jest także na licznych rynkach lokalnych, co będzie stanowić istotne wsparcie przy promocji Stopklatka TV. Kino Polska oferuje Partnerowi z kolei jedną z najlepszych ekspertyz w Polsce w zakresie budowy i rozwoju nowych biznesów telewizyjnych.
Dynamiczny rozwój Grupy
Kompetencje Grupy w zakresie rozwoju biznesu telewizyjnego potwierdza decyzja KRRiT o przyznaniu Kino Polska TV SA koncesji na kolejny 10-letni okres na rozpowszechnianie drogą rozsiewczą satelitarną Telewizji Kino Polska. Nowa koncesja będzie obowiązywała od 18 grudnia 2013 r. do 17 grudnia 2023 r. Kanał coraz częściej wybierają także widzowie. W okresie od stycznia do września 2013 r. średnia oglądalność Telewizji Kino Polska w grupie AMR 4+ wzrosła o 16 proc. w stosunku do tego samego okresu w ub.r.
Obecnie kontynuowane są, rozpoczęte w I półroczu 2013 r., działania mające na celu przejęcie przez Grupę Kino Polska TV SA na własność wszelkich aktywności związanych z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych z rodziny
FilmBox. Działania te prowadzone są z uwagi na rozwój Grupy na międzynarodowym rynku telewizyjnym.
–
Naszym priorytetem pozostaje rynek w Polsce, ale już w czerwcu br. podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu działalności na rynki międzynarodowe. W tym celu planujemy przejęcie kontroli nad produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox, docierających do widzów zarówno w naszym kraju, jak i zagranicą. Swoje wersje międzynarodowe posiadają także kanały Kino Polska oraz Kino Polska Muzyka - mówi Bogusław Kisielewski.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.