dodano: 2013-11-19 10:55 | aktualizacja:
2013-11-19 18:18
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Atmedia/media2.pl/TV Republika
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TV Republika od 1 do 10 listopada br. była czwartą najlepiej oglądaną stacją informacyjną spośród kanałów obecnych w ofercie cyfrowej UPC Polska od 1 do 10 listopada br. Z badania Atmedia SpotLight, które na próbie 12 tys. widzów monitoruje oglądalność stacji telewizyjnych, wynika, że TV Republika przez pierwszych 10 dni obecności w ofercie UPC, gromadziła stabilną publiczność i uzyskała ponad 0,4 proc. udział w czasie oglądania (SHR, 4+, źródło: Atmedia SpotLight, za media2.pl).
TV Republika plasuje się na czwartym miejscu w rankingu stacji informacyjnych najlepiej oglądanych przez widzów cyfrowego UPC. Uzyskała 0,43 proc. udział w czasie oglądania wśród wszystkich widzów (4+) i 0,27 proc. oraz również czwartą lokatę wśród widzów w wieku 16-49 lat, pokazuje badanie Atmedia SpotLight. Lepsze wyniki niż TV Republika osiągnęły w okresie objętym pomiarem (1-10 listopada br.) TVN24, Polsat News i TVP Info, a za TV Republika plasują się Superstacja,TVN CNBC, Polsat Biznes, a także stacje religijne - TV Trwam czy Religia.tv. Różnica pomiędzy wynikami TV Trwam a TV Republika (stacje te były konfrontowane w chwili debiutu TV Republiki) jest ogromna - TV Republika ma prawie 7 razy większy udział w rynku niż TV Trwam w grupie widzów z grupy komercyjnej.
TV Republika osiągała w badanym okresie podobną pozycję we wszystkich grupach demograficznych. Największy udział wypracowała wśród kobiet w wieku 25-49 lat o dochodzie powyżej 3,5 tys. zł - w rankingu dla tej grupy zajęła 3. pozycję, za TVN24 i Polsat News, ale przed TVP Info.
- Mamy się czym chwalić, bo pierwsze dziesięć dni w sieci kablowej UPC, pierwsze badania oglądalności jeszcze przed 11 listopada pokazują, że jesteśmy czwartą stacją informacyjną, i to bardzo niedaleko za TVP Info. Jak na stację, która dopiero się pojawiła to jest niesamowity wynik - powiedział
Bronisław Wildstein, redaktor naczelny
TV Republika.
Przypomnijmy, że Atmedia SpotLight to największe w naszej części Europy badanie oglądalności telewizji. Monitoruje ono minuta po minucie zachowania 12 tys. widzów z 5 tys. gospodarstw domowych cyfrowego UPC (badani wyrażają zgodę na pomiar). Dane z badania Atmedia SpotLight umożliwiają obsługiwanym przez spółkę nadawcom na dokładne analizy efektywności inwestycji w ramówki, a dla reklamodawców są źródłem wiedzy o zachowaniach wąskich grup konsumentów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.