dodano: 2013-12-25 16:39 | aktualizacja:
2013-12-26 17:05
autor: Janusz Sulisz |
źródło: ProSiebenSat.1/Antenna Group
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rumuńskie zakupy grupy Antenna to ostatni etap ambitnego planu greckiego nadawcy, aby wejść na nowe rynki w Europie Południowo-Wschodniej. Grecka grupa wskazała, że przygotowuje się do dalszej ekspansji na podstawie ostatnich inwestycji w stacje telewizyjne poza Grecją, takich jak w Prvá w Czarnogórze, Planet TV w Słowenii i Prvá Televisija w Serbii. Nic nie wskazuje, aby Antenna Group chciała kupić jakąś stację telewizyjną lub radiową w Polsce.
Theo Kyriakou, prezes Antenna Group, powiedział:
- Jestem zachwycony, że udało nam się zdobyć te aktywa w kraju tak znaczącym, jak Rumunia. Stanowią one pierwszą naszą obecność w telewizji w Rumunii, a my czekamy na ścisłą współpracę z zarządem, aby móc im rozwijać się jeszcze bardziej. Grupa jest zobowiązana do rozszerzania swojej działalności w Europie Południowo-Wschodniej. Jest to ostatni etap w naszej strategii rozwoju.
To nie koniec transakcji na rynku medialnym w Europie Środkowej. Na Węgrzech kanały TV2, FEM 3, PRO4 i Super TV2 zostały nabyte przez obecne ich kierownictwa. Wszystkie oferty zakupu zostaną zamknięte w pierwszym kwartale 2014 roku.
Niemiecki prywatny nadawca ProSiebenSat.1 wyraźnie koncentruje się na niemieckich działalnościach. W grudniu 2012 r. grupa ProSiebenSat.1 sprzedała skandynawskie wersje kanałów Discovery, a w kwietniu 2011 roku sprzedała swoje aktywa w Belgii i Holandii.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.