dodano: 2014-01-26 19:08 | aktualizacja:
2014-01-26 22:23
autor: Łukasz Knapik |
źródło: T-Mobile Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kontrakt podpisany 23 stycznia br. przez narodowego przewoźnika kolejowego i T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do WiFi, 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.
- Model, w jakim realizowana będzie usługa wyznacza standardy dla rynków światowych. Postawiliśmy na najwyższą jakość dostarczanego produktu - podkreślił
Marcin Celejewski, członek zarządu
PKP Intercity ds. handlowych.
- Dzięki temu nasi pasażerowie jako pierwsi otrzymają pakiet: szybki Internet, wideo na życzenie, dostęp do seriali, filmów, bajek, gier poprzez laptopy, tablety czy smartfony - dodał.
W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin - Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa - Wiedeń - Villach, Warszawa - Praga, Warszawa - Berlin, czy Warszawa - Kolonia - Amsterdam.
- Nigdy wcześniej w tej części Europy nie realizowano tak dużego, wzorowanego na najlepszych światowych przykładach projektu. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital, będącą światowym liderem w tego typu projektach, która przeprowadziła takie instalacje, m.in., w krajach europejskich, USA, Kanadzie i Australii - czytamy w komunikacie
T-Mobile Polska.
- Jako jedyni podjęliśmy się zapewnienia transmisji danych na trasach kolejowych prowadzących przez cały kraj. Mamy odpowiednią sieć i możliwości, aby zrealizować ten projekt na najwyższym poziomie - powiedział
Miroslav Rakowski, prezes
T-Mobile Polska.
- To dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników, szczególnie, że przynajmniej w pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi - dodał.
W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40 proc. parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25 proc. ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20 proc. wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15 proc. terminem uruchomienia usługi.
- Postawiliśmy na partnerski model współpracy. Każdy robi to w czym się specjalizuje. PKP Intercity odpowiada za przewóz pasażerów, T-Mobile za WiFi i treści multimedialne na pokładzie pociągu. Dzięki temu obie strony osiągną planowane efekty, a pasażerowie zyskają podwójnie - wyjaśnił
Marcin Celejewski.
Na wprowadzeniu usługi zyskają również pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity otrzymując dostęp do bezprzewodowego, bezpiecznego Internetu za pośrednictwem sieci VPN.
PKP Intercity S.A. to operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 roku. W barwach przewoźnika kursuje codziennie ponad 300 składów. Spółka uruchamia pociągi kategorii Express InterCity (EIC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). W 2012 roku z jej usług skorzystało ponad 35 mln pasażerów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.