dodano: 2014-03-02 19:13 | aktualizacja:
2014-03-02 19:57
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ze strony Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) w spotkaniu uczestniczył Witold Graboś - zastępca przewodniczącego, oraz dyrektorzy i pracownicy Biura.
W 2006 roku Gruzja podpisała Akta Końcowe Regionalnej Konferencji Radiokomunikacji w Genewie i tym samym przyjęła zobowiązanie wyłączenia nadawania analogowego w roku 2015.
Proces cyfryzacji jest w Gruzji w fazie początkowej
(więcej tutaj). Z ramienia rządu nadzoruje go Ministerstwo Gospodarki i Zrównoważonego Rozwoju poprzez Radę ds. Cyfryzacji (Council for Digital Switchover), w skład którego wchodzą przedstawiciele mediów, organizacji pozarządowych oraz instytucji państwowych. Ostatnio została specjalnie powołana Agencja ds. Nadawania Cyfrowego (Digital Broadcasting Agency), która w imieniu władz państwowych będzie kierowała procesem.
Wielu kluczowych dla cyfryzacji decyzji jeszcze nie podjęto, np. nie zorganizowano kampanii informacyjnej, nie został ogłoszony przetarg na operatora lub operatorów multipleksów. Dodatkowym wyzwaniem dla nadawców ogólnokrajowych i lokalnych będzie zmiana modelu nadawania programów wymagająca nowej wiedzy i inwestycji.
Rynek mediów w Gruzji
W Gruzji wydawanych jest 48 dzienników, funkcjonuje 62 nadawców telewizyjnych i 48 nadawców radiowych.
Udział w rynku mediów elektronicznych największych nadawców: Telewizja Rustavi 2 - 4,80 proc.; Imedi - 4,06 proc.; Channel 1 (nadawca publiczny) - 1,13 proc.
Telewizja pozostaje najbardziej popularnym medium w odbiorze wiadomości, ale rośnie udział Internetu.
Telewizja Rustavi 2 zajmuje pozycję lidera na rynku reklamy oraz udziału w widowni przy dostępności na 85 proc. terytorium Gruzji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.