reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rok świetnych wyników Nickelodeon i Comedy Central

dodano: 2015-01-21 19:04 | aktualizacja: 2015-01-21 19:43
autor: Łukasz Knapik | źródło: Viacom International Media Networks

Viacom Koniec roku to czas podsumowań i rankingów. Jak informuje nadawca, ubiegły rok był szczególnie udany dla stacji Nickelodeon i Comedy Central w Polsce. Ciekawa propozycja programowa, która przełożyła się na wysokie wyniki oglądalności oraz angażujące akcje komunikacyjne sprawiły, że dla obu stacji był to rok pełen sukcesów.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Świetne wyniki oglądalności w 2014 roku zapewniło stacji Nickelodeon tytuł najpopularniejszej stacji dziecięcej w Polsce. Ulubione dziecięce programy, takie jak  „Sam i Cat”, „Piekaczki”, „Spongebob Kanciastoporty”, „iCarly” czy „Kung Fu Panda” w 2014 przyciągnęły przed telewizory 5.8 proc. SHR, co stanowi wzrost o ponad 11 proc. w stosunku do 2013 roku (w grupie 4-12). Najlepszym dniem w dotychczasowej historii stacji był 9 października 2014 roku, kiedy stacja Nickelodeon osiągnęła 11.2 proc. SHR w grupie docelowej 4-12 lat (więcej tutaj).

- Tak duże zainteresowanie ze strony młodych widzów jest rezultatem zarówno ciekawej oferty programowej Nickelodeon Polska, jak i angażujących akcji specjalnych, które stacja systematycznie organizuje - czytamy w komunikacie. Marcowy konkurs „Dołącz Do Nickelodeon” w ramach którego dzieci wykonywały swoją wersję piosenki Nickelodeon, czy letnia akcja „Twoje Lato z Nickelodeon” zachęcająca młodych widzów do stworzenia letnich pocztówek z wakacji, pobudzały dziecięcą kreatywność. Ta sama idea przyświecała kolejnym wydarzeniom, takim jak kampania „Zanurz się w niezwykłości Nickelodeon” umożliwiająca stworzenie własnego programu z ulubionymi serialami, czy świąteczny generator życzeń, dzięki któremu polskie dzieciaki złożyły rekordową ilość 60 000 ciepłych życzeń.

- W Nickelodeon zawsze kierujemy się dewizą „Dzieciaki górą!” - mówi Daniel Reszka, VP, Marketing & Product. - Wszystkie nasze programy i akcje specjalne przygotowane są tak, by bawić i uczyć naszych młodych widzów, zaszczepiać w nich ciekawość świata i otwartość, a wyniki oglądalności potwierdzają, że nasi widzowie to doceniają. Dzięki temu stacji Nickelodeon zajmuje pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych - dodaje.

Uzupełnieniem oferty programowej Nickelodeon jest strona internetowa nick.com.pl zawierająca bogatą bibliotekę klipów, gier i materiałów interaktywnych związanych z ulubionymi serialami. Ciekawe i angażujące treści oferuje również międzynarodowy profil stacji na Facebooku, która skupia ponad 26 milionów widzów z całego świata, w tym 440 tysięcy fanów z Polski.

Matt LeBlanc, Lisa Kudrow i Courteney Cox w serialu „Przyjaciele”, foto: Viacom International Media Networks


W minionym roku stacja Comedy Central zanotowała bardzo dobre wyniki oglądalności - w grupie 16-49 AMR w 2014 był 11 proc. wyższy niż w roku 2013, a SHR w 2014 o 6 proc. wyższy niż w 2013 roku. W grupie docelowej 18-34 wyniki te są jeszcze lepsze - AMR wyższy o 19 proc., a SHR o 14 proc., niż w roku ubiegłym. - Wynik ten był rezultatem unikalnego pozycjonowania i interesującej propozycji programowej - zapewnia nadawaca. W 2014 roku stacja zaprezentowała widzom najnowszy, 18. sezon kultowej animacji „Miasteczko South Park” oraz nowe sezony ulubionych seriali, m.in. „Dwóch i pół”, „Jak poznałem waszą matkę”, „Teoria wielkiego podrywu”, „Dwie spłukane dziewczyny”, czy „Jeden gniewny Charlie”. Z okazji 20. rocznicy emisji pierwszego odcinka „Przyjaciół”, Comedy Central zaproponowała swoim widzom przegląd wszystkich sezonów tego kultowego serialu.

- Świetne wyniki oglądalności stacji Comedy Central ogromnie nas cieszą - mówi Daniel Reszka. - Z roku na rok wzrasta liczba kanałów, dynamicznie rozwija się naziemna telewizja cyfrowa, a polscy widzowie przyzwyczajają się do wysokiej jakości kontentu rozrywkowego. Natomiast wyniki oglądalności jasno potwierdzają, że wokół stacji Comedy Central skupiona jest grupa widzów, która stale się powiększa. To dzięki nim tej jesieni kanał Comedy Central, osiągnął w swojej kluczowej grupie docelowej 18-34, najwyższy udział w rynku w swojej dotychczasowej historii.-  dodaje.

Ważnym wydarzeniem w zeszłorocznym kalendarzu było dołączenie do rodziny kanałów Comedy Central i Comedy Central Family, stacji Comedy Central HD (więcej tutaj). Od 31 października 2014 roku kanał emituje programy z Comedy Central Polska w jakości high definition. Wprowadzeniu stacji towarzyszyła kampania „Wyraźniej śmieszne” w Internecie (Onet, Interia) i kinach sieci Cinema City oraz konkurs z marką Acer.

Comedy Central angażuje widzów w działania specjalne wokół poszczególnych programów. W lutym ubiegłego roku stacja zaprosiła na 7. sezon serialu „Teoria wielkiego podrywu” o przygodach grupy naukowców (więcej tutaj). Konkurs oraz kampania w social mediach poświęcona specyfice każdego z bohaterów znalazły przełożenie na wzrost zainteresowania widzów i świetne wyniki oglądalności. Z kolei we wrześniu stacja świętowała 20. rocznicę emisji pierwszego odcinka serialu „Przyjaciele” - z tej okazji przygotowano kampanię, w której widzowie składali życzenia urodzinowe bohaterom serialu. Dodatkowo wszyscy mogli wczuć się w atmosferę kawiarni Central Perk, gdy kultowa kanapa wraz z przenośną kawiarnią odwiedzała 6 polskich miast. Fani serialu nie zawiedli i maraton „Przyjaciół” zapewnił stacji Comedy Central udział w rynku na poziomie 1,5 proc., co dało stacji pozycję lidera wśród stacji filmowych wyprzedzając m.in. Polsat 2, PULS 2, Discovery Channel, Eska TV, czy ATM Rozrywka TV. Akcje „socialowe” cieszą się ogromną popularności wśród fanów kanału, o czym świadczy m.in. fakt że pod koniec 2014 roku fanpage Comedy Central przekroczył 200 tys osób.

- Rok 2014 obfitował w wiele zmian, jednak z naszej perspektywy możemy go uznać za rok pełen sukcesów - mówi Daniel Reszka. - Na trudnym i coraz bardziej konkurencyjnym polskim rynku udaje nam się budować silne, stabilne marki telewizyjne, które zdobywają lojalnych widzów i dystansują konkurencję. Jesteśmy przekonani, że rok 2015 będzie dla nas jeszcze ciekawszy - dodaje.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...