reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Podpisano porozumienie ws. głośności programów

dodano: 2016-07-07 10:50 | aktualizacja: 2016-07-07 11:00
autor: Anita Kaźmierska | źródło: KRRiT

Głośniki KRRiT Ośmiu polskich nadawców - Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizja Puls, Eska TV, Lemon Records oraz TV Spectrum - uzgodniło porozumienie w sprawie poziomu głośności dźwięku w audycjach i programach telewizyjnych. Nadawcy zobowiązują się w nim do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) - dokument EBU R128.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dokument, który ma zostać formalnie podpisany we wrześniu 2016 roku, jest efektem wielomiesięcznych prac regulatora i nadawców. Rekomendacje EBU zostały uwzględnione w Rozporządzeniu KRRiT z 30 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Krajowa Rada wielokrotnie prowadziła monitoringi głośności audycji i wskazywała na uchybienia i konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w Rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 roku, które polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń EBU i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU). Zgodnie z rozporządzeniem, poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej, nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji.

Porozumienie nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, będzie stosowane przez czas nieokreślony i ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą do niego przystąpić inni nadawcy.

Jednocześnie KRRiT na dotychczasowych zasadach będzie prowadziła monitoringi wynikające z ustawowego obowiązku kontroli nadawców z realizowania przepisów zawartych w art. 16 ust. 7 ustawy o radiofonii i telewizji.

Jest to kolejny już akt samoregulacji nadawców w Polsce. W październiku 2014 roku z inicjatywy KRRiT nadawcy telewizyjni podpisali Porozumienie w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich tzw. niezdrowej żywności przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 lat, a dostawcy usług na żądanie „Kodeks dobrych praktyk VoD w zakresie ochrony małoletnich”.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...