reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP ABC odbierze widzów kanałowi Puls 2?

dodano: 2014-01-30 14:45 | aktualizacja: 2014-01-30 15:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: TVP

TVP ABC TVP ABC może osiągnąć w tym roku nawet 1 proc. oglądalności – szacują specjaliści z domów mediowych, którzy wróżą kanałowi powodzenie. Telewizja Polska uruchomi kanał TVP ABC w dniu 15 lutego 2014 roku. Będzie on skierowany głównie do przedszkolaków, a w ramówce znajdzie się nie tylko klasyka animacji, ale również pozycje premierowe (np. nowe odcinki „Pszczółki Mai”) oraz magazyny edukacyjne i poradnikowe.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVP ABC będzie kolejnym kanałem dostępnym drogą naziemną (ma trafić też do oferty operatorów płatnej telewizji). – Naziemna telewizja cyfrowa powoduje odpływ klientów od sieci kablowych i platform satelitarnych. Część widzów, którzy wybierali dotychczas ich usługi ze względu na kanały dziecięce, teraz zrezygnuje z płatnej telewizji – mówi Krzysztof Szumski, media buying manager w domu mediowym ZenithOptimedia. – Z drugiej strony do tej pory nie było ogólnodostępnego kanału dla dzieci, nie licząc pasm w Pulsie 2, tak więc jest potencjalnie sporo nowych widzów oferty dziecięcej, którzy nie korzystali z płatnej telewizji – dodaje.

Także Justyna Bednarek, dyrektor obsługi kanałów w Atmedia, jest zdania, że TVP ABC ma potencjał. – Stacja wystartuje na rynku bezpłatnej telewizji, gdzie nie było dotąd oferty skierowanej ściśle do dzieci. Programming – bazujący na archiwach TVP – będzie przyciągał zarówno małych widzów, jak i dorosłych, którzy będą wracać do swoich ulubionych bajek i pewnie namawiać dzieci do ich wspólnego oglądania – wyjaśnia.

Wierzę, że to będzie nasza polska odpowiedź na wszystkie pełne przemocy bajki, które są aktualnie pokazywane w kanałach dziecięcych. Produkt, przy możliwościach i bogatej bibliotece, skazany jest na sukces, jednak pod warunkiem, że zostanie zrobiony z głową – mówi Krzysztof Szumski.

Według Justyny Bednarek najbliższą konkurencją programową TVP ABC wydaje się również nadający naziemnie Puls 2. – Programy tej stacji mieszczą się w top 10 najlepiej oglądanych wśród dzieci w ostatnich miesiącach, co pokazuje, jaki napęd daje kanałom zasięg (DTT). Debiut TVP ABC może oznaczać spowolnienie wzrostu Puls 2, mimo że stacje te sięgają po inne formaty – uważa Bednarek.

Trudno powiedzieć, jak wejście TVP ABC wpłynie na oglądalność kablowo-satelitarnych kanałów dziecięcych, ale na pewno oznacza zagęszczenie konkurencji na rynku reklamy dziecięcej. Tu wiele zależało będzie od polityki handlowej TVP. Jeśli, zgodnie z przewidywaniami, kanał przyciągnie też wiedzioną sentymentem starszą publiczność, TVP ABC może również sięgnąć po "dorosłe" budżety – wyjaśnia Justyna Bednarek. Szacuje, że w pierwszym roku nadawania TVP ABC może się spodziewać 0,5-1 proc. udziału w rynku (w grupie wszystkich widzów).

Naszym zdaniem TVP ABC w tym roku w grupie 16-49 osiągnie co najmniej 1 procent oglądalności – mówi Krzysztof Szumski z ZenithOptimedia. Czy kanał przyciągnie reklamodawców? – Pieniądz idzie za widzem. Jeżeli będzie oglądalność, będą i reklamodawcy – odpowiada.

Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP, jako przewagę TVP ABC nad innymi kanałami dziecięcymi wymienia m.in. wieloletnie zasoby TVP, programy edukacyjne, dokumenty, Teatr Telewizji, blok dla rodziców, a także fakt, że większość ramówki wypełni polska produkcja. Tego, jakiej oglądalności nowego kanału TVP się spodziewa, nie podaje.

W 2013 roku największą oglądalność spośród kanałów dziecięcych miał MiniMini+, którego udział w rynku wyniósł 0,77 proc. (dane: Nielsen Audience Measurement). W sumie nadaje dziś 13 polskojęzycznych telewizji dla dzieci.

(Maciej Kozielski)


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...