dodano: 2014-04-29 13:46 | aktualizacja:
2014-04-29 14:07
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Analiza przesłanych przez nadawcę materiałów z 26 października 2013 roku wykazała, informuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT), że o godzinie 19:54, a więc w czasie chronionym, wyemitowana została reklama piwa, czym naruszono art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Telewizja Orange sport jest programem wyspecjalizowanym w tematyce sportowej, która w odczuciu społecznym kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia. Emitowanie reklamy piwa w czasie ustanowionym przez ustawodawcę jako chroniony, w telewizji o takim profilu jest szczególnie naganne - informuje KRRiT.
Kara w wysokości 50.000 zł została wymierzona poniżej górnej wysokości z uwzględnieniem przesłanek wskazanych w art. 53. ust. 1., przy uwzględnieniu: zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia, dotychczasowej działalności nadawcy, zwłaszcza w odniesieniu do braku naruszeń dotyczących emisji audiowizualnych przekazów handlowych oraz możliwości finansowych nadawcy.
Przy ustalaniu wysokości kary wzięto również pod rozwagę wyjaśnienia nadawcy oraz informację o zastosowaniu przez niego nowych procedur wykluczających tego typu zdarzenia w przyszłości.
Zobacz decyzję KRRiT Nr 2/2014 o ukaraniu Orange Polska S.A.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.