dodano: 2014-05-14 10:55 | aktualizacja:
2014-05-14 11:06
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Skorygowany wynik EBITDA* wyniósł 87 mln zł i był wyższy o 2,2% w porównaniu z 85 mln zł w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Wzrost ten był wynikiem wyższych przychodów, częściowo skompensowanych przez wzrost kosztów programowych.
- Raportowana EBITDA wyniosła w pierwszym kwartale 96 mln zł, o 2,3% mniej rok do roku w efekcie udziałów TVN w zyskach jednostek stowarzyszonych, które były o 4 mln zł niższe niż w roku ubiegłym.
-
Portfolio kanałów TVN zwiększyło w marcu udział w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej o 0,7 punktu procentowego rok do roku, osiągając na wejściu w sezon wiosenny poziom 23,5% i ponownie wyprzedzając głównych konkurentów. W całym pierwszym kwartale główny kanał TVN był ponownie najbardziej odporny na fragmentację, podczas gdy rozwój oferty kanałów tematycznych o połowę zrekompensował spadek oglądalności głównego kanału.
-
nc+ (strategiczna spółka stowarzyszona TVN) miała na koniec marca 2,2 mln abonentów post-paid, przy miesięcznym ARPU na poziomie 67,6 zł i przychodach w wysokości 532 mln zł w pierwszym kwartale.
-
Zysk netto TVN w okresie wyniósł 10 mln zł, w porównaniu do straty w wysokości 46 mln zł w pierwszym kwartale 2013 roku, odzwierciedlając znacznie niższe koszty odsetek i straty z różnic kursowych.
-
Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA utrzymał się na poziomie 4,3x w efekcie nadwyżki środków pieniężnych w kwocie 35 mln EUR wykorzystanej w pierwszym kwartale do częściowego skupu Obligacji 7,875% Senior Notes po cenie z premią za wczesny wykup.
-
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy TVN zatwierdziło program skupu akcji własnych w wysokości do 500 mln zł i nieprzekraczający 10% akcji TVN na lata 2014-2015.
-
Zarząd TVN opublikował warunki pierwszego etapu skupu akcji w tym roku, który ma zostać zakończony do dnia 11 czerwca:
- Oferta zakupu nie więcej niż 5 mln akcji po cenie 20 zł za akcję, w efekcie czego na skup akcji zostanie przeznaczone maksymalnie 100 mln zł
- Oferta jest skierowana do wszystkich akcjonariuszy, tj. zarówno do posiadaczy akcji imiennych jak i akcji na okaziciela, przy czym TVN skupi nie więcej niż: 2.554.500 akcji imiennych oraz 2.445.500 akcji na okaziciela
- W przypadku gdy łączna liczba akcji zgłoszonych w ofertach sprzedaży będzie wyższa niż 5 mln, TVN przeprowadzi proporcjonalną redukcję liczby kupowanych akcji w taki sposób aby udział PTH w kapitale zakładowym pozostał na poziomie 51,09% na zasadzie pełnego rozwodnienia
- Pełna treść oferty jest załącznikiem do raportu bieżącego nr 71/2014
-
Zarząd spodziewa się, że kolejna oferta zakupu akcji o wartości w przedziale 120-150 mln zł zostanie przeprowadzona pod koniec roku 2014
Markus Tellenbach, prezes zarządu, powiedział:
-
TVN utrzymał wiodącą pozycję odzwierciedloną w najwyższym udziale wartościowym w rynku, który w pierwszym kwartale był zgodny z oczekiwaniami wykazując średnią jednocyfrową dynamikę wzrostu. Niższe wyniki TVN były spowodowane osiągnięciem pełnego zasięgu nowych kanałów telewizji naziemnej oraz oglądalnością Olimpiady Zimowej. Natomiast nasze działania w obszarach nieliniowej eksploatacji treści video i usług brokerskich w zakresie reklamy telewizyjnej przyniosły wyjątkowo dobre wyniki: ponownie wzrósł poziom korzystania z nieliniowej oferty video TVN, tym razem o prawie 50% rok do roku, a reprezentowana w ramach usługi Premium TV oferta reklamowa kanałów zewnętrznych była o ponad 80% wyższa niż rok temu co przełożyło się na podobne tempo wzrostu przychodów.
Obecna sytuacja na rynku jest zgodna z przewidywaniami, przy czym TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu w drugiej połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności naszej oferty programowej, wyłączając potencjalne znaczące wydarzenia jednorazowe. Dlatego też podtrzymujemy naszą opinię, że oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej w tym roku będzie na średnim jednocyfrowym poziomie.
Wybrane dane finansowe Grupy TVN – Wyraźna poprawa wyniku netto dzięki wzrostowi przychodów i EBITDA w połączeniu ze znaczącym spadkiem kosztów finansowych netto
Przychody TVN wzrosły w pierwszym kwartale o 2,5 % do 352 mln zł, głównie w wyniku:
-
Stabilnej sprzedaży czasu antenowego,
-
Dalszego wysokiego wzrostu sponsoringu o 21%,
-
Znacznego wzrostu przychodów z prowizji z usług Premium TV sięgającego 87%,
-
Ciągłego wzrostu przychodów z reklamy online video o 24 %,
-
Opłat za kanały tematyczne niższych o 4% w efekcie spadku bazy abonentów.
Skorygowana EBITDA wzrosła rok do roku o 2 mln zł osiągając 87 mln zł w pierwszym kwartale. Wpływ wzrostu przychodów został w dużym stopniu zrekompensowany przez inwestycje w ofertę programową oraz jej promocję na początku sezonu wiosennego w marcu. Marża skorygowanej EBITDA wyniosła 24,7% w porównaniu do 24,8% w pierwszym kwartale 2013 roku.
Raportowana EBITDA wyniosła 96 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 2,3% w związku z niższym niż rok temu udziałem w zyskach jednostek stowarzyszonych. Raportowana marża EBITDA obniżyła się z 28,6% do 27,2%.
Wynik finansowy poprawił się do -76 mln zł w pierwszym kwartale z -143 mln zł w tym samym okresie 2013 roku, głównie na skutek znacznie niższych kosztów odsetkowych w efekcie obniżenia długu brutto i średniej stopy oprocentowania tego długu, a także dzięki niższym niezrealizowanych ujemnych różnicom kursowym.
Wynik netto w okresie to zysk w wysokości 10 mln zł w pierwszym kwartale, w porównaniu do straty na poziomie 46 mln zł rok temu.
Wynik netto przypadający akcjonariuszom TVN S.A. to zysk na poziomie 11 mln zł stanowiący znaczącą poprawę w porównaniu ze stratą w wysokości 44 mln zł w tym samym okresie zeszłego roku.
Zadłużenie netto na dzień 31 marca wyniosło 2,2 miliarda zł, ze stabilnym wskaźnikiem długu netto do skorygowanej EBITDA na poziomie 4,3x.
* Raportowana EBITDA skorygowana o udział w zysku / stracie jednostek stowarzyszonych, dywidendy otrzymane od jednostek stowarzyszonych oraz utratę wartości inwestycji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.