dodano: 2003-11-02 10:37 | aktualizacja:
2003-11-02 11:01
autor: Anna Sulisz |
źródło: MG/Freeview
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ostatnio sprzedawcy notują najlepszą sprzedaż odbiorników Freeview od czasu jej powstania - zbliża się najlepszy okres przed Świętami Bożego Narodzenia, gdy Brytyjczycy robią dużo zakupów.
Odbiorniki dla naziemnej cyfrówki sprzedawały się dobrze także w czasie roku kalendarzowego w tempie około 25 tysięcy tygodniowo co doprowadziło do tego, że Freeview ma ponad 2 miliony widzów. Kupuja ją ludzie starsi, emeryci i Ci, którzy nie chcą płacić kablówkom i platformie Sky Digital.
Jeśli wysoki poziom sprzedaży zostanie utrzymany w przedświątecznym okresie zakupów przez następnych sześć tygodni, to ocenia się, że aż 400 tysięcy odbiorników Freeview mógłby zostać sprzedanych do końca roku, a to oznacza, że platforma ta będzie obecna w 2.5 milionach gospodarstw. Będzie też największą naziemna platformą cyfrową w Europie.
Freeview już prześcignęła naśmielsze oczekiwania założycieli. Bezpłatną platformę cyfrową powstałą w październiku 2002 roku na bazie płatnej ITV Digital (bankructwo w maju 2002 roku), postawiły na nogi BBC, BSkyB i Castle Crown (firma odpwiedzialna za naziemną emisję).
Freeview szybko rozpędziła sprzedaż 300 tysięcy odbiorników w pierwszych dwóch miesiącach działania, przy sprzedaży około 35 tysięcy odbiorników tygodniowo tuż przed zeszłorocznymi Świętami Bożego Narodzenia. Odbiorniki Freeview są teraz dostępne w 8 tysiącach sklepów, między innymi w supermarketach Asda, Sainsbury i Tesco, jak również Woolworths, Phones 4U.
Średnia cena odbiornika Freeview w ciągu roku spadła z 99 funtów do 80 funtów, a są już pierwsze sklepy, które sprzedają je po 50 funtów. Oznacza to dalszy spadek cen na brytyjskim rynku i wzrostowe tenedencje zakupów odbiorników dla odbioru kanałów Freeview.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.