dodano: 2015-02-11 10:17 | aktualizacja:
2015-02-11 10:45
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zdaniem „Dziennika Gazety Prawnej”, jeśli te zmiany wejdą w życie, nic nie stanie na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny pokazywała łącznie nawet pół godziny reklam i autopromocji. Rzecznik prasowy TVP, Jacek Rakowiecki, uważa, że pomysł Ministerstwa Kultury to wyjątkowo rozsądny projekt, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.
Według aktualnie obowiązujących przepisów, nadawcy stacji radiowych i telewizyjnych nie mogą w ciągu godziny zegarowej wyemitować więcej niż 12 minut reklam. Oprócz tego mogą także przez 2 minuty w ciągu godziny nadawać informacje o własnych programach. W praktyce czynią to dłużej, obchodząc niedoskonałe przepisy ustawy o RTV, wyjaśnia „Dziennik Gazeta Prawna”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.