reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT monitoruje głośność reklam 50 nadawców

dodano: 2015-03-17 11:19 | aktualizacja: 2015-03-17 12:12
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

KRRiT Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) od października do listopada 2014 roku monitorowała poziom głośności audycji, reklam i telesprzedaży 50 nadawców telewizyjnych. Wyniki monitoringu wykazały, że nadawcy podjęli stosowne działania w celu spełnienia wymagań rozporządzenia KRRiT z 30 czerwca 2011 roku, w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży (więcej tutaj). Zgodnie z rozporządzeniem poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Europejska Unia Nadawców (European Broadcasting Union, EBU) rekomenduje normalizację głośności na poziomie -23 LUFS. LUFS (Loudness Unit Full Scale) to jednostka głośności wyrażona w LU przy czym 0 LU = -23 LUFS. 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 roku. Zmiany polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego.

KRRiT objęła monitoringiem 24 nadawców naziemnych i 26 nadawców satelitarnych. Pomiary głośności bloków reklamowych u nadawców naziemnych wykazały, że w 40 proc. z nich nie został przekroczony poziom głośności poprzedzających audycji, w 48 proc. reklam przekroczenie nastąpiło poniżej wartości 2 LU. Natomiast przekroczenie głośności powyżej 2 LU nastąpiło w 12 proc. bloków reklamowych. W blokach reklamowych nadawców satelitarnych 32 proc. spełniło wymagania rozporządzenia, w 62 proc. doszło do przekroczenia głośności poniżej wartości 2 LU, tylko w 6 proc. wartość przekroczenia głośności wynosiła powyżej 2 LU.

- Analiza wyników monitoringu z 2014 roku, w porównaniu z monitoringami z lat wcześniejszych, wskazuje na istotną poprawę sytuacji. Znajduje to swoje odbicie m.in. w spadającej w 2014 roku liczbie skarg. Konieczne jest jednak wdrożenie przez wszystkich nadawców rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU), która normalizuje głośność wszystkich elementów programu, czyli zarówno audycji, jak i przekazów handlowych na poziomie -23 LUFS - czytamy w komunikacie KRRiT.

Materiały dodatkowe:
Prezentacja „Pomiar głośności audycji” - zobacz wyniki pomiarów.
Rozporządzenie KRRiT z dnia 30 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży - zobacz dokument.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...