dodano: 2011-07-27 21:35 | aktualizacja:
2011-07-28 11:16
autor: Anita Dąbek |
źródło: KRRiT/gazeta.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zgodnie ze znowelizowanym w czerwcu 2010 r. rozporządzeniem
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych, nadawcy są zobowiązani do dbania by poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie przekraczał poziomu głośności audycji je poprzedzających.
W przypadku łamania przepisów, Przewodniczący KRRiT może podjąć decyzje o nałożeniu na nadawcę kary wynikającej z art. 53 ustawy o radiofonii i telewizji (w wysokości do 50 proc. opłaty rocznej za używanie częstotliwości lub do 10 proc. przychodów).
Wyniki pomiarów są obecnie analizowane przez KRRiT. Katarzyna Twardowska, rzeczniczka KRRiT, powiedziała, że pełny raport zostanie opublikowany prawdopodobnie we
wrześniu 2011 roku i będą w nim wszystkie dane, ale już teraz może powiedzieć tylko, że były przekroczenia.
Rozporządzenie KRRiT regulujące działalność reklamową stacji nakazuje nadawcom dbać o dźwięk emitowanych reklam tak, aby nie przekraczał on głośności poprzedzających je audycji na 20 s przed nadaniem reklamy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.