Jak informuje nadawca, Polsat (należący do Cyfrowego Polsatu) okazał się zdecydowanym liderem oglądalności w grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym kwartale roku, osiągając wynik na poziomie 13,4 proc. SHR. Jako jedyna stacja spośród tzw. wielkiej czwórki (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) poprawiła swoje udziały, porównując dane rok do roku - wzrost o 2 proc., pozostałe stacje zanotowały spadki: TVN (12,67 proc. SHR - spadek o 3 proc.), TVP1 (8,87 proc. SHR - spadek o 15 proc.) oraz TVP2 (8,36 proc. - spadek o 6 proc.). Bardzo dobre wyniki w grupie komercyjnej 16-49 osiągnęła również cała Grupa Polsat, notując wynik na poziomie 24 proc. SHR. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku, Grupa poprawiła wynik o 1,5 proc.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polsat poprawił swoje wyniki w grupie komercyjnej 16-49 względem analogicznego okresu w 2014 roku o 2 proc. - Co ważne, stacja była jedyną spośród wszystkich największych nadawców, która zanotowała wzrost oglądalności. Cała konkurencja odnotowała spadki w grupie komercyjnej 16-49 względem ubiegłego roku - zapewnia Polsat.
Na wysoki wynik oglądalności Polsatu w pierwszym kwartale 2015 roku miały wpływ m.in.: pozycje rozrywkowe - „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Celebrity Splash!”, „Tylko muzyka. Must be the music”; premierowe odcinki „Naszego nowego domu” (więcej tutaj), filmy - „Kevin sam w Nowym Jorku”, „Sami swoi”, „Pacyfikator”, „Bad Boys 2”, Apocalypto”, „2012”, „Pasja”, „Merida Waleczna”, czy „Avatar”; oraz mecz eliminacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2016 (European Qualifiers) Irlandia - Polska (więcej tutaj). - Warto dodać, że wszystkie mecze eliminacyjne do Euro 216 są dostępne wyłącznie w sportowych kanałach Polsatu - czytamy w komunikacie.
Świetny wynik zanotowała też w całym kwartale Grupa Polsat, której oglądalność w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku wzrosła w grupie komercyjnej 16-49 o blisko 1,5 punktu procentowego (wzrost o prawie 6,5 proc.) - osiągając wynik na poziomie 24 proc. SHR. Najwyższą oglądalność, obok Polsatu, i wzrost w grupie komercyjnej 16-49 miały: TV4 - wzrost o 33 proc. (więcej tutaj), TV6 - wzrost o 41 proc., a także Polsat News 2 - wzrost o 33 proc. (dane Nielsen Audience Measurement/NAM, za Cyfrowym Polsatem).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.