dodano: 2004-03-14 12:34 | aktualizacja:
2004-03-14 12:43
autor: Adrian Gąbka |
źródło: TN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wcześniej już informowaliśmy o planach stworzenia programów tematycznych przez ProSiebenSat1 należące do kanadyjsko-izraelskiej spółki Haima Sabana. Wygląda na to, że nowopowstałe stacje telewizyjne znajdą liczną konkurencję. Jednym z konkurentów będzie niewątpliwie Viacom, który uruchomi wspólnie z Kabel Deutschland pakiet ze swoimi kanałami tematycznymi: MTV, MTV 2 Pop, nowy program tematyczny MTV Extra, MTV Base i VH1 Classic. W pakiecie pojawi się również Nickelodeon, który za parę tygodni powróci na niemiecki rynek.
Spółka Contento zapowiada również uruchomienie cyfrowego pakietu, skierowanego głównie do abonentów niemieckich sieci kablowych. Oferta nadawcy składać się będzie z dziewięciu programów tematycznych: Allegro, Pure, Speed, Power-play, Kumulus, Chronos, Balance, Prosa i Kopernikus.
Planów ekspansji nie kryje też pełen entuzjazmu po ostatnich dobrych wynikach finansowych DSF. Wkrótce zaoferuje on niemieckim abonentom sieci kablowych paczkę DSF Digital.
Niemiecki rynek płatnej telewizji jest dość specyficzny. Z jednej strony duże grono abonentów pakietu cyfrowego Premiere, którego pozycja w wyniku braku satelitarnego konkurenta jest niemal monopolistyczna. Gdy spojrzymy na ilość kanałów tematycznych oferowanych w tym 80-milionowym kraju to jest ona praktycznie mniejsza niż w znacznie biedniejszej Polsce. Niedawno tylko wydane zostały pozwolenia na nadawanie Hit24 i Animal Planet. Czyżby nadawcy zaczęli to zauważać?
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.