dodano: 2015-08-05 13:38 | aktualizacja:
2015-08-05 14:36
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Liberty Global
Liberty Global (właściciel UPC Polska) ogłosiło wyniki za drugi kwartał 2015 roku. Okres ten w UPC Polska upłynął pod znakiem inwestycji w rozwój sieci w nowych lokalizacjach. Jak informuje operator, UPC Polska konsekwentnie zwiększało w drugim kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec czerwca 2015 roku UPC Polska miało 1 418 400 klientów, którzy korzystali z 2 764 700 usług (RGU - Revenue Generating Unit - liczba sprzedanych usług). Od początku roku wzrósł też znacząco zasięg sieci UPC.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kluczowe wydarzenia II kwartału 2015 roku:
UPC buduje sieć w nowych miejscowościach i rozpoczęło świadczenie usług w Płocku;
o 12 500 wzrosła liczba sprzedanych usług (RGU) telewizji cyfrowej, Internetu i telefonii;
analiza Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE): oferta dostępu do Internetu UPC najkorzystniejszą na rynku.
Jak informuje operator, UPC Polska konsekwentnie zwiększa zasięg swojej nowoczesnej sieci - w drugim kwartale 2015 roku ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym Internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200.
Więcej cyfrowych usług
Liczba klientów Internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 700 do poziomu 1 010 700. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w drugim kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 925 500, czyli o 3 800 w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2015 roku, a liczba klientów telefonii wzrosła o 9 400, do poziomu 569 300. Wraz z wzrostem liczby klientów telewizji cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec II kwartału 259 200. Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec II kwartału do poziomu 2 764 700, co oznacza wzrost o 12 500, a liczba klientów wyniosła 1 418 400.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrósł do 85,5 proc., a potrójną usługę wybrało już niemal 36 proc. klientów.
UPC inwestuje w nowych miastach
UPC Polska stale poszukuje możliwości rozwoju i zwiększania zasięgu swoich usług cyfrowych. W II kwartale UPC Polska rozpoczęło inwestycje w sieć w nowych miejscowościach i w połowie maja br. rozpoczęło świadczenie usług w Płocku (więcej tutaj). Mieszkańcy miasta mogą już skorzystać z cyfrowych usług - m.in. platformy Horizon, która łączy ze sobą trzy usługi (telewizję, Internet i telefon) w jednym urządzeniu, oraz zalety multiscreeningu i telewizji mobilnej oraz superszybkiego Internetu z prędkością do 250 Mb/s. Wraz z rozpoczęciem świadczenia usług UPC otworzyło w Płocku salon sprzedaży, zlokalizowany w Centrum Handlowym Atrium Mosty, operator uruchomił też dedykowaną stronę internetową (przejdź na stronę).
Więcej cyfrowej rozrywki
W II kwartale 2015 roku UPC zwiększyło ofertę dla klientów, włączając nowe kanały, w tym TVN Fabuła (więcej tutaj), TVN Fabuła HD (więcej tutaj), Lifetime HD (więcej tutaj), Polsat Food Network HD (więcej tutaj), Adventure HD (więcej tutaj) oraz nową ofertę kanałów z rodziny CANAL+, w tym nowe CANAL+ Sport 2 i CANAL+ Discovery, a także odświeżone kanały CANAL+ 1 i CANAL+ Seriale (więcej tutaj). Łącznie na koniec II kwartału oferta liczyła 161 kanałów cyfrowej jakości, w tym 61 w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. CANAL+ i HBO, oraz do bibliotek MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC Na Żądanie.
UKE: Usługi UPC najkorzystniejsze dla klienta
W maju br. niezależny regulator rynku, Urząd Komunikacji Elektronicznej, drugi raz z rzędu potwierdził w swojej analizie, że oferta UPC Polska jest najkorzystniejszą na rynku. Dotyczy to wszystkich oferowanych szybkości, ale najkorzystniej UPC wypada w przypadku Internetu większych prędkości: dla szybkości 60 Mb/s i kontrakcie na 12 miesięcy oferta UPC była najkorzystniejsza na rynku, podobnie jak w przypadku szybkości powyżej 100 Mb/s (więcej tutaj). Najmniej musieli zapłacić użytkownicy UPC za Internet o przepustowości do 120 Mb/s. Za szybkość łącza na poziomie do 250 Mb/s i do 500 Mb/s, w umowie na dwa lata, oferta konkurenta była droższa o 53,57 zł od oferty UPC o tej samej przepływności i krótszym okresie zobowiązania.
W czerwcu br. UKE potwierdził też, że UPC znajduje się w ścisłej czołówce operatorów, oferujących Internet, telewizję i telefon. Raport UKE potwierdza także, że w przypadku tzw. usług wiązanych klienci bardzo chętnie wybierają UPC.
Wsparcie dla biznesu i edukacji
Jak informuje operator, UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. W II kwartale operator wystartował z pilotażową odsłoną Think Big Academy - cyklem wykładów, adresowanych do przedsiębiorców, stawiających pierwsze kroki w świecie kreatywnego biznesu. UPC Polska zostało też partnerem V Forum Młodzi Innowacyjni - inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej (KIG), integrującej najważniejsze organizacje otoczenia młodego biznesu. Wydarzenie oferuje swoim uczestnikom udział w serii szkoleń, konferencji i spotkań networkingowo-edukacyjnych z najważniejszymi liderami biznesu, reprezentantami inkubatorów przedsiębiorczości i parków naukowo-technologicznych. W maju br. UPC zostało głównym partnerem konferencji „Europejski Rynek Cyfrowy - umiejętności, gospodarka, praca”. Udział w niej wziął wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.