reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Samsung liderem sprzedaży 4K TV w USA

dodano: 2015-12-03 10:24 | aktualizacja: 2015-12-03 11:45
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Parks Associates

Nowe opery w jakości UHD prosto z Wiednia Badania Parks Associates pokazują, że do połowy 2015 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano najwięcej telewizorów UHD 4K pod marką Samsung. Aż 28 proc. kupionych w ciągu 12 miesięcy telewizorów 4K przez gospodarstwa domowe z dostępem do Internetu było modelami Samsunga. Natomiast czołowym sprzedawcą telewizorów 4K w Stanach Zjednoczonych okazała się sieć Best Buy. Telewizory 4K zakupione w Best Buy stanowiły ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży telewizorów 4K.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jeśli chodzi o pozostałe marki, to 17 proc. sprzedaży telewizorów 4K w Stanach Zjednoczonych stanowiły modele LG, 13 proc. - modele Sony, a 11 proc. stanowiły modele Vizio.

Zarówno jeśli chodzi o nabywców płaskich telewizorów, jak i podgrupę nabywców telewizorów 4K, 44 proc. z nich dokonało zakupu po obejrzeniu produktu w dobrej cenie, więc główny czynnik motywujący zakup płaskich ekranów i telewizorów 4K nie był zasadniczo różny dla tych dwóch grup

- powiedziała Barbara Kraus, dyrektor ds. badań w Parks Associates.

Jednakże 11 proc. nabywców telewizorów 4K było zmotywowanych do zakupu po zapoznaniu się z funkcjami telewizora, w porównaniu z 3 proc. nabywców wszystkich telewizorów z płaskim ekranem.


Raport Parks Associates pokazuje również, że 19 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do Internetu zamierza zakupić telewizor z płaskim ekranem jeszcze w 2015 roku. Około 40 proc. z tych gospodarstw domowych chce kupić telewizor 4K, czyli około 7,5 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do Internetu, podczas gdy 42 proc. gospodarstw domowych wskazuje, że nie jest zaznajomione z technologią 4K.

Według Parks Associates głównymi wyzwaniami stojącymi przed technologią 4K są właśnie niskie zaznajomienie konsumentów z tą technologią, niska gotowość do płacenia ekstra cen, a także obawy o dostępność treści 4K.

Więcej konsumentów ceni takie funkcje jak Smart TV, wbudowane WiFi i dźwięk wysokiej jakości, bardziej niż rozdzielczość 4K - 56 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do Internetu planujących kupić płaski telewizor w ciągu najbliższych 12 miesięcy uważa, że Smart TV jest ważną cechą, w porównaniu z 39 proc., którzy cenią jakość obrazu 4K

- powiedziała Barbara Kraus.

Dostępność treści pozostaje kluczowym inhibitorem dla wdrożenia 4K. Spodziewamy, że tańsze technologie dla 4K TV prezentowane na targach CES 2016, wraz z odtwarzaczami Blu-ray 4K, a także OLED i high dynamic range (HDR), napędzą nową falę wzrostu na tym rynku.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja UHD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...