Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyniki Sky za ostatnie pół roku są dobre. 293 tys. abonentów korzysta z tzw. Multiroom, czyli ma w domu więcej niż jeden Sky Digibox.
Dochody po opodatkowaniu wzrosły 75 proc. do 322 mln funtów, a dochód całkowity poszedł w górę o 15 proc. do 3.656 mln funtów. Sky zaproponował akcjonariuszom zwiększenie dywidendy o 3.25 pensa na każdym udziale.
Sky ogłosił też nowe, długoterminowe cele:
• 10 mln abonentów DTH do końca 2010 roku,
• Penetracja usługi Multiroom 30 proc. abonentów DTH w 2010 r.,
• Do 2010 r. Sky+ będzie miało 25 proc. abonentów,
• 450 mln funtów inwestycji kapitałowa w infrastrukturze w następnych czterech latach wzmocni bieżący wzrost,
• Finansowa strategia zawiera powrót nadwyżki kapitału do akcjonariuszy w dodatku do zwykłych dywidend.
Tymczasowy cel 8 milionów abonentów i tzw. ARPU (w skrócie ile średnio da się wyciągnąć z jednego abonenta) na poziomie 400 funtów pozostaje aktualny do grudnia 2005 r.
Sky Digital by przyciągnąć abonentów przez kilka lat będzie naciskał na wzrost zarówno tańszych i droższych abonamentów. Z jednej strony będzie to opcja terminali z dyskiem HD, a z drugiej tzw. Sky FTV - oferta terminala za 150 funtów (od października 2004), który ma służyć do odbioru kanałów FTA. Sky w ten sposób zamierza przejąć rynek, który chce zagospodarować pakiet BBC Freesat. Sky wcale nie zrezygnował z pozornie najmniej dochodowego rynku - klientów nie lubiących płacić zbyt wiele.
Aby osiągnąć te cele Sky będzie inwestował w technologie i infrastrukturę przez następnych parę lat by poprawić zyski. Sky chce zmniejszyć koszty kanałów sportowych i filmowych (5-10 proc.)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.