Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dyskutowane ostatnio przepisy dotyczące egzekwowania abonamentu RTV budzą duży sprzeciw wśród klientów płatnej telewizji – pokazuje badanie MEC zrealizowane na próbie ponad 1 tysiąca korzystających z sieci polskich telewidzów.
Wśród abonentów platform cyfrowych i telewizji kablowych
blisko trzech na czterech jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe umożliwiające ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Proponowane rozwiązanie budzi największy sprzeciw wśród klientów platform cyfrowych -
Cyfrowego Polsatu i nc+.
Patrząc zaś z perspektywy wielkości opłacanego pakietu – najbardziej przeciwni są nabywcy
najtańszych abonamentów płatnej TV.
Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej. Odsetek pewnych, że tak postąpią sięga
kilkunastu procent i osiąga zbliżone wartości wśród klientów poszczególnych operatorów. Najwięcej –
18 proc. – wynosi wśród klientów
nc+ i Multimediów. Gdyby spełniły się deklaracje badanych,
rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych)*.
Gdyby możliwe było usunięcie kanałów
Telewizji Polskiej z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV,
67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Najwięcej, bo ponad 70 proc. takich klientów, mają
UPC i Vectra.
Te odpowiedzi idą w parze ze wskazaniami, jakie stacje są najważniejsze w ofercie bezpłatnej telewizji – respondenci w badaniu MEC na 10-stopniowej skali określali, na ile ważna jest dla nich obecność poszczególnych kanałów NTC (naziemnej TV cyfrowej). Główne kanały TVP mieszczą się wprawdzie w pierwszej dziesiątce rankingu, ale szczególnie wśród klientów kablówek i platform widać dużą polaryzację opinii. Odsetek osób, które przyznawały im maksymalnie 3 punkty na 10 stopniowej skali jest większy niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na przynajmniej 8.
* liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (kabel lub satelita) wynosi wg badania założycielskiego Nielsena blisko 8,5 mln
MEC realizował badanie w dniach 3-4 czerwca br. metodą CAWI na próbie 1014 telewidzów z dostępem do internetu
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.