reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Kino Polska TV przejęła Stopklatkę TV od Agory

dodano: 2018-06-14 11:54 | aktualizacja: 2018-06-14 13:56
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Kino Polska TV/Agora/satkurier.pl

Stopklatka TV od 14.04.2017 Spółka Kino Polska TV, właściciel m.in. kanałów Kino Polska i Zoom TV, kupiła od Agory za 32,2 mln zł 41 proc. akcji spółki Stopklatka, nadawcy kanału Stopklatka TV. Tym samym spółka Kino Polska TV, posiadając 82,6 proc. akcji, stała się większościowym właścicielem Stopklatki TV. Natomiast Agora całkiem wycofała się z naziemnej telewizji cyfrowej.

Stopklatka TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Transakcja jest następstwem podpisanego w marcu br. listu intencyjnego dotyczącego potencjalnego kupna przez Kino Polska TV SA całości posiadanych przez Agorę akcji Stopklatki. Dzięki transakcji łączny udział kanałów Grupy Kino Polska w widowni z grupy komercyjnej wynosi 1,91 proc. (SHR%, All 16-49), czytamy w komunikacie.

Jednocześnie wygasła umowa inwestycyjna dotycząca Stopklatki zawarta pomiędzy Agorą a Kino Polska, a Agora zaprzestała prowadzenia działalności w obszarze naziemnej telewizji cyfrowej. Warto dodać, że Agora sprzedała w ubiegłym roku już kanał Metro - do Discovery.

Zarząd Agory szacuje, że transakcja ta będzie mieć pozytywny wpływ na wynik netto Grupy Agora w drugim kwartale 2018 roku. Wstępny wpływ na kwartalny wynik netto Grupy Agora i Agory S.A. może wynieść odpowiednio około 22,6 mln zł i 17,4 mln zł, czytamy w komunikacie.

Nabycie akcji Stopklatki zostało sfinansowane z kredytu bankowego udzielonego spółce Kino Polska TV przez Bank Zachodni WBK S.A. zabezpieczonego na wszystkich akcjach Stopklatki posiadanych i nabytych przez spółkę.
 

To dla nas kolejny, bardzo ważny krok w realizacji strategii Grupy Kino Polska, którą jest stworzenie jednej z pięciu największych grup medialnych w kraju. Przejęcie Stopklatki znacząco podniesie wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kino Polska i przyniesie nam szereg korzyści zarówno w zakresie synergii kosztów, jak i wielu innych obszarów działalności, na przykład przy negocjacjach cen zakupu licencji filmowych

– komentuje Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.

Kino Polska TV jest udziałowcem Stopklatki od początku nadawania kanału, czyli od 15 marca 2014 roku. Stacja ma zasięg ogólnopolski i jest dostępna w ramach MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej oraz w ofertach platform satelitarnych i sieci kablowych. Kanał ma 11,4 mln aktywnych abonentów, informuje nadawca.
 

Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-proc. udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracy

– dodaje Bogusław Kisielewski.

Warto przypomnieć, że w styczniu br. spółka Kino Polska TV stała się jedynym właścicielem kanału naziemnego Zoom TV, kupując od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 236 udziałów spółki Cable Television Networks & Partners sp. z o.o., nadawcy tego kanału.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Laminas AS-1800AE

Epoksydowa antena offset 2,0m w wersji AE polskiej firmy Laminas....

2 900 zł Więcej...

Konwerter Twin Triax TTW 006

Nowy, podwójny konwerter Triax TTW 006 o wsp. szumów 0,3dB...

69 zł Więcej...

Antena Fuba DAT902B LTE

Antena została nagrodzona statuetką SAT Kurier Awards 2015 w kategorii...

110 zł Więcej...
reklama