reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

4fun Media: Wzrost zysku operacyjnego

dodano: 2018-11-30 10:53
autor: Jerzy Kruczek | źródło: 4fun Media

4fun Media Medialno-marketingowa grupa 4fun Media znacznie poprawiła w trzecim kwartale 2018 r. wyniki za wszystkich poziomach. To między innym efekt skutecznej realizacji strategii dywersyfikacji działalności, informuje grupa. 12,9 mln zł przychodów (+30% r/r) wypracowała grupa 4fun Media w trzecim kwartale tego roku. Jednocześnie spółka osiągnęła 2,2 mln zł EBITDA (+36% r/r), 1,5 mln zł zysku operacyjnego (+54% r/r) oraz 0,9 mln zł zysku netto (+7% r/r).

4fun Media


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Narastająco po dziewięciu miesiącach br. skonsolidowany zysk netto wzrósł r/r z 4,3 mln zł do 5,6 mln zł (+31%). W tym samy okresie zysk operacyjny zwiększył się do 7,2 mln zł (+35%), a EBITDA do 9,3 mln zł (+25%). Skonsolidowane przychody ukształtowały się na poziomie 39,3 mln zł, czyli były wyższe o ponad jedną piątą w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.

Głównym źródłem przychodów grupy w trzecim kwartale była reklama zewnętrzna. Zanotowano tu ponad 5,1 mln zł obrotu (+159% r/r). Na drugim miejscu uplasowała się reklama telewizyjna (3,8 mln zł), ale widoczny jest w tym wypadku 26-proc. spadek w stosunku III kwartału 2017 r. Narastająco jednak wciąż ma dominującą pozycję w strukturze przychodów grupy.

Znaczny 40-proc. wzrost odnotowano w III kwartale w przypadku usług agencji reklamowych. Podobna dynamika utrzymuje się w tym wypadku od początku bieżącego roku. W minionym kwartale zaraportowano po raz pierwszy sprzedaż (ok. 0,3 mln zł) w nowym dla grupy segmencie działalności – e-commerce.
 

- Nasze wyniki, zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i od początku roku, pokazują, że potrafimy skutecznie wchodzić w nowe, ale synergiczne dla grupy obszary działalności - mówi Ross Newens, prezes 4fun Media. - Liczmy na to, że działalności, które rozpoczęliśmy, zgodnie ze strategią grupy, w ciągu ostatnich miesięcy - czyli rozwój e-commerce oraz digital content - będą znacząco kontrybuować do wyników już w najbliższych kwartałach - dodaje Ross Newens.

Przypomnijmy, że w tym roku 4fun Media sfinalizowała szereg transakcji w tych obszarach, nabywając większościowe udziały w spółce CupSell (e-commerce), przejmując portal popkulturowy naEKRANIE (digital content) oraz kupując serwis mustache.pl (e-commerce). Ponadto grupa rozpoczęła działalność produkcyjną pod spółką Print Logistic (produkcja odzieży). W październiku 2018 r. uruchomiona została również sprzedaż gadżetów i odzieży przez internet w ramach spółki NAIMPREZE.pl.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Gimbal ręczny DJI Osmo Mobile 2 do smartfonów

DJI Osmo Mobile 2, to nowa wersja przełomowego gimbala stworzonego...

640 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 grafit

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD 2xS2X Multistream

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1 690 zł Więcej...
reklama