reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media: Wzrost zysku operacyjnego

dodano: 2018-11-30 10:53
autor: Jerzy Kruczek | źródło: 4fun Media

4fun Media Medialno-marketingowa grupa 4fun Media znacznie poprawiła w trzecim kwartale 2018 r. wyniki za wszystkich poziomach. To między innym efekt skutecznej realizacji strategii dywersyfikacji działalności, informuje grupa. 12,9 mln zł przychodów (+30% r/r) wypracowała grupa 4fun Media w trzecim kwartale tego roku. Jednocześnie spółka osiągnęła 2,2 mln zł EBITDA (+36% r/r), 1,5 mln zł zysku operacyjnego (+54% r/r) oraz 0,9 mln zł zysku netto (+7% r/r).

4fun Media


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Narastająco po dziewięciu miesiącach br. skonsolidowany zysk netto wzrósł r/r z 4,3 mln zł do 5,6 mln zł (+31%). W tym samy okresie zysk operacyjny zwiększył się do 7,2 mln zł (+35%), a EBITDA do 9,3 mln zł (+25%). Skonsolidowane przychody ukształtowały się na poziomie 39,3 mln zł, czyli były wyższe o ponad jedną piątą w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.

Głównym źródłem przychodów grupy w trzecim kwartale była reklama zewnętrzna. Zanotowano tu ponad 5,1 mln zł obrotu (+159% r/r). Na drugim miejscu uplasowała się reklama telewizyjna (3,8 mln zł), ale widoczny jest w tym wypadku 26-proc. spadek w stosunku III kwartału 2017 r. Narastająco jednak wciąż ma dominującą pozycję w strukturze przychodów grupy.

Znaczny 40-proc. wzrost odnotowano w III kwartale w przypadku usług agencji reklamowych. Podobna dynamika utrzymuje się w tym wypadku od początku bieżącego roku. W minionym kwartale zaraportowano po raz pierwszy sprzedaż (ok. 0,3 mln zł) w nowym dla grupy segmencie działalności – e-commerce.
 

- Nasze wyniki, zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i od początku roku, pokazują, że potrafimy skutecznie wchodzić w nowe, ale synergiczne dla grupy obszary działalności - mówi Ross Newens, prezes 4fun Media. - Liczmy na to, że działalności, które rozpoczęliśmy, zgodnie ze strategią grupy, w ciągu ostatnich miesięcy - czyli rozwój e-commerce oraz digital content - będą znacząco kontrybuować do wyników już w najbliższych kwartałach - dodaje Ross Newens.

Przypomnijmy, że w tym roku 4fun Media sfinalizowała szereg transakcji w tych obszarach, nabywając większościowe udziały w spółce CupSell (e-commerce), przejmując portal popkulturowy naEKRANIE (digital content) oraz kupując serwis mustache.pl (e-commerce). Ponadto grupa rozpoczęła działalność produkcyjną pod spółką Print Logistic (produkcja odzieży). W październiku 2018 r. uruchomiona została również sprzedaż gadżetów i odzieży przez internet w ramach spółki NAIMPREZE.pl.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...