dodano: 2019-02-20 17:11 | aktualizacja:
2019-02-20 18:36
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Agora/Eurozet
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka
SFS Ventures, z
60 proc. udziałów, została udziałowcem większościowym
Eurozet. Agora weszła w posiadanie
40 proc. udziałów w spółce za
130,75 mln zł. Grupa Eurozet pozostaje niezależnym podmiotem, a to oznacza, że będzie kontynuować strategię rozwoju z obecnym zarządem, w niezmienionym składzie, czytamy w komunikacie Eurozet. Dodatkowo do połowy 2022 roku Agora będzie mogła przejąć od SFS Ventures pozostałe 60 proc. udziałów w ramach opcji call.
Transakcja nabycia 40 proc. udziałów w spółce Eurozet została sfinansowana przez Agorę w części ze środków własnych, a w kwocie 75 mln zł z kredytu udzielonego spółce przez DNB Bank Polska.
- Transakcja jest zgodna z długoterminową strategią Grupy Agora, w szczególności z planem wzmacniania pozycji grupy kapitałowej Agory w wybranych obszarach dotychczasowej działalności. Może ona wpłynąć na zrewidowanie planów inwestycyjnych grupy kapitałowej Agora w biznesach pozamediowych - czytamy w komunikacie Agory.
SFS Ventures jest spółką prawa czeskiego; większość udziałów w niej jest własnością spółki zależnej Sourcefabric z.ú. z siedzibą w Pradze (Republika Czeska), oferującej rozwiązania typu open source dla mediów. Udziałowcem mniejszościowym SFS Ventures jest Media Development Investment Fund - fundusz założony w 1996 roku, który zainwestował do tej pory prawie 200 mln dol. w 115 firmach medialnych w 39 krajach na całym świecie.
Grupa Agora to jedna z największych grup medialnych w Polsce, która obchodzi w tym roku 30-lecie swojego istnienia, a na rynku radiowym działa od ponad 20 lat. Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest właścicielem trzech muzycznych marek radiowych stacji lokalnych:
Złote Przeboje, Rock Radio i Radio Pogoda, internetowego radia
Tuba.FM oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego
Radia TOK FM.
Obecnie w skład
Grupy Eurozet wchodzi pięć rozgłośni:
Radio ZET, Antyradio, Chillizet, Meloradio, Radio Plus, serwisy internetowe, w tym: radiozet.pl, antyradio.pl, chillizet.pl, radiostacja.pl i planeta.fm; a także Studio ZET produkujące reklamy oraz Eurozet Live - marka dedykowana projektom cross-mediowym i marketingowi miejsc i wydarzeń.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.