Według wstępnych wyników opublikowanych przez spółkę Stopklatka, w II kwartale przychody z umów z klientami wzrosły o prawie 9% rok do roku, do poziomu 7,7 mln zł. W tym okresie spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,7 mln zł wobec straty operacyjnej w wysokości 0,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w II kw. wyniósł niemal 0,6 mln zł wobec 0,9 mln zł straty netto rok wcześniej. Narastająco, po całym półroczu przychody wyniosły blisko 13,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 6% rok do roku. Zysk operacyjny wyniósł niemal 0,2 mln zł w porównaniu ze stratą operacyjną na poziomie 1,5 mln zł rok wcześniej. Spółka po pierwszym półroczu 2019 r. zanotowała stratę netto w wysokości 0,06 mln zł wobec straty na poziomie 1,7 mln zł w pierwszym półroczu 2018 r. Podstawowym źródłem przychodów Stopklatki są wpływy z reklam.– To zasługa wzrostu wyników oglądalności oraz lepszego wykorzystania zasobów reklamowych w ramach naszej Grupy. Widoczne są też efekty synergii polegające na ograniczeniu kosztów zakupu licencji, działań marketingowych i sprzedażowych – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA. - To ważny moment, na który czekaliśmy. Zysk Stopklatki potwierdza nasze wcześniejsze założenia co do rozwoju tego kanału zarówno jeśli chodzi o ofertę programową, rosnącą oglądalność, jak i możliwość generowania dodatnich wyników finansowych. Oczywiście wyzwaniem pozostaje utrzymanie pozytywnych wyników w przyszłości, ale z naszych doświadczeń wynika, że wzrost udziałów rynkowych kanału powinien przekładać się na dalszą poprawę wyników finansowych Stopklatki – dodaje.
Zgodnie z wcześniej opublikowanymi harmonogramami, spółka Kino Polska TV opublikuje wyniki finansowe za pierwsze półrocze 22 sierpnia, zaś pełne wyniki finansowe spółki Stopklatka za ten okres zostaną opublikowane 8 sierpnia.– W I kw. 2019 r. Stopklatka odpowiadała za niemal 15% przychodów całej Grupy. Z pewnością pozytywne wyniki tej spółki będą widoczne w skonsolidowanych wynikach Kino Polska TV – informuje Bogusław Kisielewski.
|
II kw. 2019 r. |
II kw. 2018 r. |
zmiana |
Przychody z umów z klientami |
7,67 |
7,04 |
+8,9% |
Wynik na działalności operacyjnej |
0,67 |
-0,80 |
- |
Wynik netto |
0,56 |
-0,92 |
- |
|
I poł. 2019 r. |
I poł. 2018 r. |
zmiana % |
Przychody z umów z klientami |
13,75 |
12,96 |
+5,9% |
Wynik na działalności operacyjnej |
0,17 |
-1,48 |
- |
Wynik netto |
-0,06 |
-1,70 |
- |